טיפולי הפרייה הם טיפולים לא פשוטים מבחינה פיזית ומבחינה נפשית. בנוסף, במקרים רבים מדובר על תהליך טיפולי שלוקח זמן רב. בעקבות תופעות הלוואי והקשיים השונים אותן חוות נשים רבות במסגרת טיפולי הפרייה קמו להן קבוצות תמיכה לנשים בטיפולי הפרייה. מאמר זה יסביר את המשמעות של קבוצות תמיכה לנשים בטיפולי פוריות.

קבוצות תמיכה לנשים בטיפולי הפרייה

לא צריך לעבור את התקופה הזו לבד. נשים רבות שעוברות טיפולי פיריון חוות קשיים אם מבחינת ההיבט הרגשי של הטיפולים ואם מבחינת ההיבט הפיזיולוגי. נשים רבות כואבות, אינן יודעות האם תופעות הלוואי נורמליות, נלחצות אם הן לא משיגות את הרופאים, לא מבינות למה כולן נכנסות להריון ורק הן עדיין לא מצליחות להיכנס להריון. החששות גדולים והתחושה שאף אחד לא מבין אותן כי אף אחד לא עובר את הטיפולים מלבד האישה גורמים לנשים רבות לחוות תקופה קשה מאוד. זוהי הסיבה שבשנים האחרונות קמו להן קבוצות תמיכה לנשים בטיפולי הפרייה באזורים שונים בארץ.

קבוצות תמיכה לנשים בטיפולי פוריות- מה זה אומר?

קבוצות תמיכה לנשים בטיפולי פוריות הן קבוצות בהרכב מצומצם של עד עשר נשים לקבוצה. כל הנשים בקבוצה נמצאות לפני, במהלך או אחרי טיפולי הפרייה. כל הנשים שותפות לחוויה ולמסע הלא פשוט של הניסיונות להיכנס להריון באמצעות טיפולי הפרייה לא פשוטים וכל הקשור אל טיפולים אלו. כל הנשים חוות את התחושה שהבעל, הפרטנר וכל החברים והמשפחה מתייחסת אליהן נפלא ומנסה לעודד אותן ולספק להן את כל מה שהן צריכות, אך עדיין אף אחד לא מצליח להבין ולעודד משום שהוא אינו נמצא בתהליך זה. קבוצות תמיכה לנשים בטיפולי הפרייה הן קבוצות של נשים תומכות ואחיות למטרה משותפת של הבאת ילד לעולם למרות כל הקשיים. יש אפשרות להגיע אל קבוצת התמיכה שמלווה נשים בעת טיפולים ויש אפשרות להגיע אל קבוצת תמיכה מיוחדת שמיועדת לנשים ולבני הזוג שלהן.

קבוצות התמיכה

זוגות- כאן מדובר על קבוצת תמיכה שמיועדת לזוגות שעוברים תהליכי פוריות. הכמות המקסימאלית של הזוגות בקבוצה יהיה 5 וזאת על מנת לאפשר את אותה אינטימיות שמאפשרת תמיכה ועידוד בתהליך מורכב זה. המפגשים ברוב הקבוצות הם פעם בשבוע. עיקרי הקבוצה היא התמודדות עם הלחצים של תהליך זה, לחצים שמקרינים לכל הקשור אל החיים האישיים זוגיים של בני הזוג.

נשים- כאן מדובר על קבוצת תמיכה לנשים בלבד. המספר המקסימאלי של כמות הנשים בקבוצה היא 10. כאן הנשים ישתפו אחת את השנייה בחוויות אותן הן עברו, בלחצים, בכל מיני תופעות ועוד. המנחה של הקבוצה תניע את הדינאמיקה הקבוצתית.

מעוניינת לעבור את טיפולי הפוריות ולזכות לתמיכה מנשים שעוברות את אותו תהליך? מעוניינים להשתתף בקבוצה לזוגות שעוברים טיפולי פוריות?
התקשרו אל הרצלה צח בטלפון 04-8722417 ותקבלו מענה על כל השאלות והסבר אודות קבוצות תמיכה.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר