תל אביב נמצאת באופן קבוע בראש רשימת הערים בישראל אשר בהן שיעורי הגירושין הגבוהים ביותר. לעובדה זו יש מספר סיבות וביניהן אורח החיים הלחוץ והתובעני של העיר, ריבוי יחסי של הזדמנויות ותפיסה לפיה סיום היחסים יוביל לדרך חדשה ומוצלחת. לעיתים פרידה אכן מובילות לשיפור המצב ולעיתים המחשבה כאילו גירושין הם הפתרון אינה מוכיחה את עצמה. על כן, במקרה של קשיים בזוגיות כדאי לפנות אל מטפלים זוגיים מומלצים בתל אביב, כמו הרצלה צח, על מנת לבחון אם ניתן להעלות את הקשר על דרך טובה יותר, או לחילופין – להיפרד בצורה נוחה ככל האפשר.

מי פונה לטיפול זוגי בתל אביב?

מן האמור לעיל ניתן להבין לכאורה, כי מי שפונה אל טיפול זוגי בתל אביב הם רק זוגות (או יחיד מתוך הזוג) ששוקלים ברצינות פרידה עקב משבר ממושך. האמת היא שממש לא חייבים וגם לא כדאי להמתין עד שהמשבר יופיע. זוגיות היא המרחב שבו אנו מקבלים חום ותמיכה, מבטאים את עצמנו, לומדים המון, אך גם נוחלים אכזבות ומתמודדים עם קשיים ורגשות לא פשוטים. על כן, בין הפונים לטיפול זוגי בעיר ניתן למצוא זוגות רבים שאינם על סף פרידה, אלא מעוניינים להשיב לקשר את האיכויות והפוטנציאל שאינם באים לידי ביטוי שלם. מדובר למשל בזוגות שאורח החיים הלחוץ, וכן ההתרגלות זה לה לאורך שנים, הובילו לדעיכה באינטימיות וביחסי המין, לתקשורת חסרה, למיעוט בביטויי חיבה ותמיכה, וכן לגילויי כעס, נקמנות וסלידה. אנשים אלו לא הרימו ידיים ולא נטשו את התקווה, ומעוניינים לשמור על הזוגיות שלהם עבור עצמם ועבור ילדיהם. לצידם, ישנם זוגות שאצלם הקשיים חריפים יותר ומובילים לאמירות קשות ופוגעניות, לימים ארוכים של שתיקה וזעם, ולעיתים אף לבגידות ולאלימות.

כיצד מסייע טיפול זוגי

מטפלים זוגיים בתל אביב מסוגלים לסייע במצבים שתוארו לעיל ובעוד רבים אחרים, על ידי פגישות שנערכות עם בני הזוג ביחד, עם כל אחד מהם במקביל, או בתצורות אחרות לפי יכולתם ומצבם של השניים. במהלך הטיפול נוצר מרחב המאפשר ביטוי, שיתוף וקבלה טובים יותר, נבחנות דרכים להתחייבות מחודשת אל הקשר, נבנה האמון ביכולתו של השני להוות משענת תומכת, וכן היבטים פחות מודעים שכל אחד מבני הזוג מביא עימו ליחסים. בהמשך מאותרות דרכים מועילות יותר לתקשורת בינאישית, לקבלת השינויים והצרכים של האחר, ולשיפור האינטימיות וההנאה מן החיים המשותפים. לפרטים נוספים על האופן שבו יכולה מטפלת זוגית לסייע לכם, ולקביעת פגישה ראשונה, פנו אל הרצלה צח בטלפון 054-4501925.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר