החיים הזוגיים מזמנים לא מעט רגעי אושר, שמחה וחיבה, ולצידם לא מעט אתגרים וקשיים העלולים להגיע עד כדי משבר של ממש. לעיתים בני הזוג אינם מסוגלים לצלוח את האתגרים בכוחות עצמם וחשוב מאוד להיעזר בבעל מקצוע מתחום בריאות הנפש, שהינו בעל הכשרה הולמת וניסיון רב בתחום הייעוץ והטיפול הזוגי.

קונפליקט גבוה בין בני זוג

כידוע, לעיתים קרובות בני זוג אינם מצליחים להחזיק את הקשר ומחליטים לסיימו בהליך גירושין. יחד עם זאת, הליכי גירושין אינם רק סיום של תקופה אלא תחילתה של אחרת, בעוד השניים נותרים קשורים ואף תלויים זה בזה במישורים רבים. אחד התחומים המרכזיים הוא כל הקשור בחינוך הילדים, בין אם מדובר בתפיסות חינוכיות, במוסד הלימודים או באופן שבו מועברים ערכים ומסרים. ואולם, אם ההורות מהווה אתגר גם לזוגות נשואים המתפקדים היטב, על אחת כמה וכמה נכון הדבר כאשר מדובר בבני זוג שהתגרשו או מצויים בהליכים. מצבים אלו מאופיינים בקושי גדול לסמוך ולתת אמון כשברקע מרחפים רגשות קשים של כעס, פגיעה, האשמה, וכן חוסר שיתוף פעולה. על כן, ישנה חשיבות עצומה לגורם המסייע לבני זוג בקונפליקט גבוה בקריות לבצע תיאום הורי ביניהם, כאשר המוקד הינו ההורות וטובת הילדים, להבדיל מטיפול בזוגיות עצמה.

טיפול בבעיות נוספות

כאמור, קיימים עוד מצבי חיים רבים המשפיעים באופן ישיר על האדם היחיד, על בן זוגו ועל הקשר בכלל. לפניכם שתי דוגמאות:

· נשים לאחר לידה – אחרי הלידה עשויים להופיע רגשות מעורבים בעוצמות חזקות יחסית, החל מתחושת האופוריה הראשונית, דרך משברי הסתגלות למצב החדש, ועד דיכאון. טיפול בנשים אחרי לידה בקריות מסייע לאישה להבין טוב יותר את מצבה הנפשי, למצוא דרכים להיטיב אותו ולבנות לעצמה מעגלי תמיכה הולמים עם בן הזוג והמשפחה הקרובה.

· קנאה אובססיבית – קנאה אמנם מהווה רגש טבעי אך לעיתים היא עוברת לפסים קיצוניים ומפריעה מאוד לתפקוד, עד כדי החרבת הקשר. טיפול בקנאה אובססיבית בקריות מסייע לבן הזוג המקנא להבין את הדפוסים שעל פיהם הוא פועל ואת מקורם, למצוא דרכי התנהלות יעילות יותר, ולעבוד על הנושאים הרלוונטיים ביחד עם האחר.

למידע נוסף ותיאום פגישה

מלבד האמור לעיל, משברי חיים בקריות עשויים להיות בעלי מוקדים רבים כגון מוות של אדם קרוב, קשיי פרנסה, תקיעות מבחינה אישית ומקצועית, מעבר מקום מגורים ועוד. אם אינכם מרוצים מהאופן שבו הזוגיות שלכם מתנהלת מומלץ להיעזר במטפלת מוסמכת לפני שהמצב יהפוך למשבר חריף, ועל אחת כמה וכמה אם המשבר כבר בעיצומו. למידע נוסף ותיאום פגישה פנו אל הרצלה צח בטלפון04-8722417 או054-4501925 .

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר