טיפול זוגי לקראת הגירושין מפחית את עוצמת הקונפליקט בין ההורים. הטיפול בעת הגירושין מגביר את האמפתיה זה כלפי זו. ביחוד, תורם הטיפול בעת הגירושין ליכולת לראות את הילדים, ולהעמיד במרכז את צרכיהם והדאגה האמיתית לשלומם. מטרתו להסיט את המוקד מהמלחמות בין ההורים לאחריות המשותפת כהורים, כדי שהילדים יצאו מורווחים מהתהליך. הרווח הוא גם של ההורים, שמצליחים לצאת מהכאוס, להפסיק את המירוץ המתיש בבתי המשפט, ולהשתחרר כדי לפתוח פרק חדש בחייהם.

בעת גירושין בקונפליקט גבוה לא יכולים בני הזוג להגיע להסדר, ללא תיווך המטפל הזוגי. הם נוטים לערב בני משפחה “משני הצדדים” או חברים, כדי שירגיעו את הרוחות. אבל לעיתים קרובות הבעיות מוחרפות.

“ערבנו את אמא של גלי”אומר צביקה (שמות בדויים), “כדי שתעשה סדר במהומה שנוצרה. אבל אימה הצדיקה אותה, האשימה אותי, וליבתה את האש…”

ערוב בני משפחות המוצא או חברים מגביר בדרך כלל את התסיסה. הכלים המקצועיים של המטפל הזוגי המיומן עוזרים לו לא להיבלע בעיסה הסמיכה הנוצרת בסיר הלחץ. למטפל יכולת לראות במרחק מסויים את שני בני הזוג, וכן לתת ניראות לילדים, שהופכים לשקופים. למטפל כלים להפנות את האנרגיות במקום למאבק – לישוב הסכסוך, למציאת הפתרונות, ולהסדרי משמורת נאותים שמקובלים על השניים.

הטיפול בעת הגירושין מאפשר לגבש דפוסים של הורות משותפת שמבוססת על:

אחריות, שוויוניות וכבוד הדדי.
הימנעות מהשמצה וביטול של אחד ההורים, מהסתה כנגד ההורה, ומהתפתחות של שנאה כלפיו.
אני מאמינה שלשני ההורים תרומה לגידול הילדים, ולא רק לאחד מהם, כי הילדים זקוקים לאימהות ולאבהות משמעותיים.

אחריות הורית משותפת היא, איפוא, התוצאה של טיפול זוגי מוצלח בעת גירושין.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר