לפנות או לא לטיפול מיני זוגי? ההתלבטויות רבות וטבעיות, אם לפנות ביחד או לחוד. ואכן, התשובה איננה חד משמעית. לעיתים הרתיעה מהפנייה כזוג, נובעת מבושה, או חוסר אמון בפרטנר המיני. כך, למשל, אומר לי מיקי כבר בשיחת הטלפון הראשונה: “אני פוחד שבת הזוג שלי תלעג לי, או לא תהיה רגישה כלפי”. לרוב, במהלך אותה שיחה מתבהר אם הטיפול הפרטני או הזוגי יהיה יעיל יותר.

מתי כדאי לפנות לטיפול מיני זוגי?

  • אם הבעיות בתפקוד המיני נובעות מקשיים ביחסים, עקב: כעסים, אלימות מילולית או פיזית, קונפליקטים קשים כבני זוג. בגידה של האישה או הגבר, היא מניע לרוב להתפרצויות של רגשות קשים. במקרים כאלה נוצרת רתיעה ממין או חוסר אינטימיות מינית, בעיות בזקפה או בעיות אחרות בתפקוד המיני. בנוסף לכך, הימנעות ממין היא, לפעמים, אמצעי להעניש את בן/בת הזוג.
  • אדישות רבה עקב שעמום ושיגרה, יוצרת ריחוק והימנעות מסקס. לא פחות ממלחמות בין בני הזוג.
  • לעיתים, הבעיה המינית של אחד מבני הזוג, הופכת לבעיה בתפקוד המיני של האחר. כגון: אם האישה סובלת מכאב (במקרים של וגיניזמוס, דיספרוניה או סיבה אחרת), עלול בן זוגה לחשוש ובצדק- להכאיב לה. הביטוי אצלו יהיה רתיעה ממין או בעיית זיקפה. בנוסף לכך, התייחסותו של בן הזוג לבעיה היא בעלת משקל כבד: אם הוא ביקורתי ומאשים או תומך ומרגיע.
  • בעיות רבות בתפקוד המיני מופיעות בצמתים שונים במהלך החיים הזוגיים, כגון הריון, לידה או טיפול פוריות. במהלך ההיריון, נרתעים חלק מהגברים ממגע, מסיבות לא רציונליות כגון: “אני פוחד להזיק לה או לעובר..”,  “אני לא יכול להימשך לאישה שנראית כבדה, ושונה מהאישה שהכרתי”. האישה חשה (איך לא..) דחויה, והאינטימיות המינית הופכת למצומצמת מאוד. לאחר הלידה, שכיחה התופעה שהגבר חש נדחק לפינה ודחוי, עם בואו של יורש העצר. חריפה עוד יותר הבעיה בקרב בני זוג בעת טיפולי פוריות: הטיפולים מייתרים בחוויה הסובייקטיבית את המין, והפרוצדורה הטכנית הופכת להיות העיקר.

כיצד תורם טיפול מיני זוגי לבעיות בחיי המין של בני הזוג?

במרחב הבטוח של חדר הטיפולים, עם מטפל מיני וזוגי, נוצרת בהדרגה תקשורת טובה יותר: במקום התעלמות – דיבור פתוח, במקום כעס – רוגע, במקום ייאוש – אופטימיות ונכונות לעבוד ביחד להתמודדות עם הבעיות שנוצרו. השיח המיני המאפשר שנוצר בחדר מאפשר לגעת באופן ממשי בבעיות בלי לברוח או לתקוף. נוצרת בהדרגה הבנה לגבי הבעיות. נרכשות דרכים חלופות לפתרונות. ניתנים תרגילים משותפים לבני הזוג. באמצעות הטיפול הזוגי המיני מושגת הטבה משמעותית. יחד עם זאת, אפשר במקביל גם לטפל פרטנית, במידת הצורך, בכל אחד מבני הזוג הסובלים מבעיה בתפקוד המיני. השיפור בתפקוד המיני משפיע על איכות החיים כבני זוג, ומפחית מצוקה, תסכול וסבל.

הרצלה צח היא מטפלת זוגית מוסמכת ומטפלת מינית מוסמכת. בעלת ניסיון של מעל ל-30 שנה בתחום הטיפול והיעוץ. כמו כן הרצלה היא מדריכה מוסמכת מטעם אגודה לטיפול משפחתי וזוגי. ב-15 השנים האחרונות מדריכה מטפלים זוגיים, מתמחים וסטודנטים בסקטור הפרטי והציבורי, בהדרכות פרטניות וקבוצתיות.

טיפולים פרטניים, זוגיים ומיניים, והדרכות למטפלים, מתקיימים בקליניקה במרכז תל אביב ובקליניקה בקרית ביאליק.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר