בגידה של בן או בת הזוג

עבור רוב האנשים, גברים ונשים, בגידה של בן הזוג הינה אירוע כואב ביותר, שמעורר את הפחדים הקדומים והעמוקים ביותר. מניע נפוץ לבגידתן של נשים בבני הזוג שלהן, הינו פעולת תגמול על בגידה שחוו הן עצמן.

בגידה תחת בגידה

אצל נשים שחוו בגידה, הפגיעה הנרקיסיסטית שהבגידה מעוררת, ברוב המקרים, יוצרת כעס וזעם בעוצמות גבוהות. האישה הנבגדת, שחוותה עלבון עמוק, עשויה להרגיש צורך הרסני לפגוע, ולנקום בבן זוגה על העוול שגרם לה. מכאן ועד לבגידה, לעיתים, הדרך קצרה. לזעם של האישה הנבגדת, יש תפקיד: הוא מנתק אותה מתחושות הכאב וההשפלה, ודוחף אותה להוכיח לעצמה ולבן זוגה שהיא “שווה”- שווה לו, ושווה בעיני אחרים.

האישה הנבגדת, לוחמת למעשה באותו כלי נשק שהופנה כלפיה – הבגידה. באמצעות הבגידה היא מנסה להחזיר לעצמה את “הכבוד האבוד”. בנוסף על כך, הבגידה מאפשרת לאישה הנוקמת בגבר הבוגדני, להמחיש לבן הזוג שלה עד כמה נפגעה, ולתת ביטוי מוחשי לשבר ביחסיהם. נשים רבות, שבוחרות לנקום, ולהגיב בבגידה על בגידה, נוטות להאמין שבכך נעשה צדק וששיווי המשקל שהופר לאחר הבגידה של בן הזוג, חזר למחוזות הזוגיות. אך נקמה זו רחוקה מלהיות מתוקה. אקט הבגידה הינו בסך הכל “פלסטר” שמכסה על הפצע, ולא יותר.

טיפול זוגי בעיקבות בגידה כפולה

ברוב המקרים, החלמה של הקשר הזוגי מבגידה, ובוודאי מבגידה כפולה כזו, תדרוש עבודה משמעותית שלא תתאפשר ללא פניה לטיפול זוגי.

הטיפול הזוגי, מאפשר לבני הזוג לחקור לעומק את המניעים לבגידה, הן של האישה והן של הגבר. בקליניקה נשמעות סיבות חוזרות לבגידה, כגון:

בעיות בתפקוד המיני של האישה, כגון וגיניזמוס, דיספורניה, חוסר חשק מיני ועוד.
בעיות בתפקוד המיני של הגבר (אימפוטנציה ובעיות זיקפה אחרות, חוסר חשק מיני, התמכרויות למין ולפורנו, ועוד).
בטיפול המיני הזוגי מטופלות הבעיות בתפקוד המיני של האישה או הגבר, ונחשף הקושי הלא מטופל בעבר שהניע לבגידה כסימפטום.
תקשורת לקויה בין בני הזוג, שהביאה את הגבר לבגידה ובעקבותיו את בת הזוג שלו. הבגידה מטופלת כסימפטום בתקשורת, ובני הזוג רוכשים כלים יעילים לתקשורת בונה ותומכת ביניהם.
חוסר אינטימיות שהלכה וגברה במשך הזמן, ויצרה ריחוק, אדישות וחסכים רגשיים ופיזיים, הוא סיבה משמעותית לבגידה. בטיפול זוגי בעקבות בגידה מגלים מחדש את האינטימיות ומוצאים דרך לחדש את הרומנטיקה.
אלימות נפשית ומילולית גורמת להתרחקות ורתיעה ממגע, ועשויה להביא לחיפוש חום, כבוד, חיבה ופירגון מבן זוג אחר.
טיפול הזוגי- המיני בעקבות בגידה, מעניק דרכים אחרות להתמודדות עם הקשיים הזוגיים. הבגידה הכפולה, על אף הכאב האדיר שהיא גורמת, יכולה להוות גם הזדמנות לשינוי מעמיק, אך שינוי כזה דורש עבודה, ובמרבית המקרים גם עזרה מקצועית.

טיפול זוגי בעקבות בגידה מתייחס לתקשורת הזוגית, למיניות, ליחסי הכוחות, ולתפקידים של כל אחד מבני הזוג במערכת הזוגית או המשפחתית. במקום בגידה כנקמה בבן הזוג, תוך זריעת זעם והרס נוספים, מעניק הטיפול הזוגי דרכים הולמות לבנית זוגיות טובה ומספקת.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר