הטיפול הזוגי מספק לבני הזוג הזדמנות להתבונן פנימה, כל אחד לעולמו שלו, של בן/בת הזוג, ושל היחסים. יחודו של הטיפול הזוגי בהיותו שעה “נקיה” מרעשים חיצוניים, בה נעשית עבודה אמיתית של חשבון נפש.

לקראת ראש השנה, אני שואלת הרבה מהמטופלים שלי: ממה אתה רוצה לקראת השנה החדשה להיפרד? מאיזה חלקים שזהינו במהלך הטיפול אתה בוחר להיפטר? הפרידה היא מהקורבניות והאלימות כדפוסים משלימים של בני זוג. מתפיסות עולם פסימיות שתוקעות ולא מאפשרות לנוע קדימה. מבקורתיות מיותרת של אחד מבני הזוג, שמשפילה ומסרסת. מערך עצמי פגום שמעצים את חוסר הכבוד של בן הזוג. הפרידה היא לעיתים מבן זוג אלים, שמוחק או מבטל את האחר.

אני מעודדת לערוך פרידות מדפוסי התנהגות הרסניים ופתולוגיים: מבגידות, תוך הבנת המניעים להיווצרות, מהורות מזניחה, מאכילה רגשית, מתקשורת תקועה, מניוון ביחסים או מחוסר ביטחון בקשר.

הפרידה הזו מחזירה את הכוחות המושקעים במקומות לא בריאים. הפרידה מאפשרת לצאת מתוך פרידה לדרך חדשה, ולפרוץ דרך קדימה, תוך השגת שליטה חדשה על החיים.

בטיפול הזוגי אני מעודדת את מטופלי לערוך סגירת מעגל חשבונות לקראת ראש השנה. כמו כן אני עוזרת לערוך טקסי פרידה מדפוסים פתולוגיים בזוגיות כגון: כתיבת מכתב התחייבות, שלעולם לא יפגע האחד בשני בדרך אלימה. המכתב הוטמן בקופסה בחדר השינה, והיווה עדות לבחירה בדרך חדשה.

פרידות כאלה הן מורכבות וקשות. “גיליתי במהלך הטיפול” אומר אייל (שם בדוי) “מהו הרווח המשני שיש לי מהיחס המזלזל בגליה..” “הבנתי” אומרת גליה “מהו שיתוף הפעולה שלי, ולא עוד..” הפרידה מדפוסי ההתנהגות ההרסניים האלה קשה, כי כל אחד מהם התקבע בתפקיד מוכר לו, אותו שיחזר אוטומטית ללא מודעות. הפרידה מהדפוסים הבעייתיים, בעזרת הטיפול הזוגי, מהאמונות השגויות, מהפרשנויות המייאשות למצבי חיים, עוזרת ליצור זוגיות מזינה ופוריה יותר.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר