לכאורה, התשובה לשאלה מהי בגידה בזוגיות הינה פשוטה למדי: אחד מבני הזוג קיים יחסים עם מישהו או מישהי אחרת. למעשה, מאחורי בגידה מינית יש סיפור שלם אשר האקט עצמו עשוי להיות רק הסימפטום שלה. או נאמר זאת כך: אם בן הזוג היה מרוצה ומסופק לחלוטין בקשר הזוגי שלו, כנראה שלא היה יוצא לרעות בשדות זרים. אז כאשר אתם שואלים את עצמכם איך מתמודדים עם בגידה, כדאי שתזכרו שה- “פתרון” אינו יכול להיות שטחי, אלא מדובר בתהליך שצריך להתייחס לרבדים שונים בזוגיות שהוזנחו.

 

מה עמד מאחורי הבגידה?

הניסיון להסביר בגידה במונחים פשטניים כמו – “הוא היה חרמן” או “לא יכול לשמור את המכנסיים למעלה”, לרוב עושה עוול למה שבאמת קרה ומצייר תמונה שטחית מאוד. למעשה, אם רוצים לנסות לנהל חיים אחרי בגידה תוך שמירה על הקשר שנפגע, וגם אם מחליטים לסיים את הקשר ולפתוח דף חדש, חשוב מאוד להבין מה הוביל לכך ומה הייתה השתלשלות הדברים.

כך למשל, ייתכן שמצידו של הגבר הקשר הזוגי היה פחות או יותר תקין. החיים התנהלו כסדרם, היחידה המשפחתית תפקדה בסדר מבחינה כלכלית, ופתאום בגידת בת הזוג נפלה עליו כרעם ביום בהיר. מאידך, עבור בת הזוג הדברים היו רחוקים מלהיות תקינים. היא חשה כבר זמן רב שהאיש שלה סגור בעולמו ובבועה הפרטית שלו, לא מרים את העיניים מהמסך או עסוק בענייני עבודה גם בבית, אינו משתף במה שעובר עליו מבינה רגשית וגם אינו פתוח לשמוע אותה. מבחינתה, הלך ונוצר ואקום של מחסור רגשי ואינטימי ביחסים, אשר הבגידה היוותה ניסיון למלאו ואף להדליק נורת אזהרה שתוציא את הגבר מהטירה הסגורה שלו.

דוגמא נוספת היא של אישה הסובלת מקושי מיני כגון וסטיבוליטיס, אנ-אורגזמה, חוסר חשק או וגיניזמוס. אמנם מדובר בבעיה גם מבחינתה, אך היא סבורה כי היחסים אינם קמים ונופלים על מה שקורה בחדר המיטות. עבור הגבר שלה אכן מדובר בקושי מהותי ובמחסור שלא ניתן להשלים עימו, אך מכיוון שהדברים אינם מספיק מדובר ולא נעשית כל “עבודה” בתחום המיני שתוביל ליתר הנאה, שותפות וסיפוק, הוא יצא למלא את המחסור עם אישה אחרת.

אלו רק שתי דוגמאות וישנן עוד סיבות רבות אחרות לבגידה, אשר מעידות לא פעם על מחסור וצורך שלא סופק, על תקשורת שאינה מספיק פתוחה וכנה. את הדברים הללו, כמו גם את הרגשות הלא פשוטים שהתעוררו עקב האירוע, יש לפתוח וללבן אם רוצים להבין איך שורדים בגידה.

 

חשיבותו של ייעוץ וטיפול מקצועי

לא פעם מחליטים זוגות על גירושין עקב בגידה. יחד עם זאת, במידה וקיימת נכונות לנסות ולשמר את הזוגיות על הביטחון והיציבות שהיא מעניקה, את התא המשפחתי גם עבור הילדים, ואף לשפר את הקשר – במקרים רבים הדבר אפשרי. לשם כך כדאי מאוד לפנות לייעוץ וטיפול אצל מטפלת זוגית ומינית בעלת ניסיון רב בנושא, אשר תלווה אתכם בתהליך מעמיק לשיקום הקשר והבאת היחסים למקום חדש שלא התממש בעבר.

 

לקבלת ייעוץ לגבי איך מתמודדים עם בגידה ולקביעת פגישה, הנכם מוזמנים לפנות אל הרצלה צח בטלפון 054-4501925.

 

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר