לא פעם, אחרי כמה פגישות טיפוליות או אף בפגישה הראשונה מתוודה הגבר: יש לי בעיה בזיקפה. אין זו הודאה קלה או פשוטה עקב המבוכה הכרוכה בעניין, אבל היא חשובה וסוללת את הדרך לפתרונות – הן ברמץ הרווחה הפנימית והן ברמה התפקודית.

 

למה זה לא עובד לי?

על מנת שתהיה זיקפה חזקה וממושכת, או זיקפה בכלל, צריכה להיות זרימה תקינה של דם אל הפין. העניין הוא שבתהליך הזה מעורבות מספר מערכות, החל במערכת העצבים, דרך המערכת ההורמונאלית, כלי הדם ועד למערכת הרגשית. כאשר ישנו קושי או בעיה באחת או יותר מהמערכות האלה, הדבר עשוי להשפיע על הזקפה. כך למשל, איכות הזקפה יכולה להיפגם עקב סטרס ממושך, ערב ירידה בייצור הטסטוסטרון, כתופעת לוואי של תרופה מסוימת, עקב הרגלים מזיקים כמו עישון או צריכת אלכוהול מוגזמת, עקב ענייני גיל, השמנת יתר ועוד. בנוסף, בעיה בזקפה היא חלק ממעגל שמזין את עצמו, שכן היא מביאה לא פעם לפגיעה בתחושת הגבריות והמסוגלות, לירידה בערך העצמי ובביטחון. הרגשות ותפיסות כאלו מובילות לעיתים למצב רוח ירוד ואף לדיכאון, לחרדת ביצוע ולמתחים נגררים עם בת הזוג – דבר הפוגם בזקפה בפני עצמו.

 

אז מה עושים עם זה?

החדשות הטובות הן שבעיות בזקפה הן לא גזירת גורל וסוף פסוק לקיום יחסי מין והנאה מהן. מכיוון שמדובר בתופעה כה נפוצה וכה משמעותית לבני האדם, היא נחקרה מאוד לאורך השנים וקיים עבורה מענה ברמות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות. לדוגמא, בטיפול מיני המתקיים באופן פרטני ו/או זוגי, אפשר להגיע למצב של הפחתת חרדות ביצוע וסטרס, לתקשורת פתוחה וכנה סביב הנושא, למציאת דרכים להגברת הסיפוק וההנאה מחיי המין, לגלות דרכים לחיזוק הזקפה, לחזק את הביטחון מול בנות המין היפה, ולשפר את היחסים הזוגיים במישורים יותר נרחבים. כמו כן, בטיפול ניתן ללמוד על אפשרויות לשיפור בעיות בזקפה ברמה הפיזיולוגית, החל בשינוי אורחות החיים לכיוון יותר בריא, דרך תרופות ותכשירים לחיזוק הזקפה שיכולים להועיל, ועד לתרגילים מנטאליים ופיזיים התורמים למטרה.

לקבלת ייעוץ בנושא ולקביעת פגישה, הנכם מוזמנים לפנות אל הרצלה צח בטלפון 054-4501925.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר