מאז ומתמיד קיבל המונח “בגידה” קונוטציה שלילית ביותר. אין ספק שהיא מובילה לפגיעה קשה באמון ובביטחון בקשר הזוגי ולתחושות לא פשוטות של אשמה, כעס, נטישה, נקמה, קנאה וכדומה. יחד עם זאת, מאחורי בגידה בחברה עומדים צרכים אנושיים טבעיים, שמסיבה זו או אחרת לא קיבלו מענה בקשר הזוגי. אם קיימת נכונות לנסות לברר אותם, לעבוד עליהם ולמצוא את המענה ההולם, הרי שלמרות הקשיים הבלתי מבוטלים יכולה הבגידה להפוך להתחלה חדשה ולשינוי מהותי לטובה ביחסים.

 

למה אנשים בוגדים?

שוב, אם נניח לרגע בצד את התפיסות האוטומטיות שיש לאנשים לגבי “בגידות”, נבחין שעומדים מאחוריהן צרכים אנושיים ובעיות בזוגיות שלא קיבלו מענה הולם. אמנם חלק מהקשיים נפוצים יותר בזוגות נשואים המקיימים קשר מונוגאמי מזה שנים, אך הדברים נכונים גם לגבי זוגות צעירים שטרם נישאו. מטבע הדברים, הסיבות לבגידה משתנות לגופו של מקרה, אך כמעט תמיד מדובר בסימפטום המבטא חוסר שביעות רצון מצד בן הזוג הבוגד. לדוגמא, ייתכן ובקשר עם החברה נעדרו מרכיבים מהותיים של רומנטיקה ואינטימיות, של התלהבות והרפתקה, של ריגוש מיני והתחדשות. ייתכן שמאחורי הבגידה עמדו קשיים בתקשורת, קונפליקטים שלא דוברו, או אפילו צורך לבדוק “פעם אחת ואחרונה” איך זה יהיה עם מישהי אחרת, רגע לפני שמתחייבים להינשא.

 

האם ניתן להתגבר על ההשלכות?

אין ספק כי בגידה בחברה מביאה להשלכות קשות על הקשר הזוגי. היא מערערת באופן מהותי את הביטחון והיציבות של הקשר, את האמון ואת הקרקע, מביאה לתחושות של דיכאון וחרדה, עלבון ואבל. ובאמת, לא פעם הבגידה מביאה לסיומו של הקשר. יחד עם זאת, במידה וקיימת נכונות להמשיך זוהי הזדמנות לעבוד על הקשיים והקונפליקטים אשר הבגידה הייתה הסימפטום שלהם. במסגרת טיפול זוגי ו/או מיני ניתן לחשוף את המניעים הנסתרים עד כה, לדון במחויבות לזוגיות ובצרכים של כל אחד, לבחון דרכים לשיקום היציבות והאמון מחד ולשיפור האינטימיות, הרומנטיקה והתשוקה מאידך. אין זה תהליך המתרחש בין רגע או בפגישה אחת עם המטפלת, אבל עצם ההגעה לטיפול מעידה על נכונות וזהו כוח משמעותי העומד לטובתכם.

לקבלת ייעוץ בנושא ולקביעת פגישה, הנכם מוזמנים לפנות אל הרצלה צח בטלפון 054-4501925.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר