לכאורה, אהבה פרק ב אמורה הייתה להיות טובה יותר: אנשים מגיעים אליה יותר בשלים, יותר בוגרים, יותר בוחרים ומכירים את עצמם ופחות נגררים אחרי פנטזיות, וזוהי הזדמנות לתקן את כל מה שחרק בקשר הקודם. יחד עם זאת, עם הזמן מתברר שיש גם מריבות בזוגיות פרק ב ושהדפוסים הישנים שחשבנו שנפטרנו מהם מרימים שוב את הראש.

פרק ב’- דף חדש ואתגר מורכב

אין ספק כי זוגיות פרק ב היא הזדמנות לפתיחת דף חדש, אבל אין זה אומר שאנו מגיעים חדשים. מאחורינו עוד נגררים הדפוסים המוקדמים ממערכות יחסים קודמות, מהנישואים הקודמים ואפילו מהילדות, בין אם מדובר בנטייה לקנאה חזקה, בתפקיד הקורבן, בהסתגרות הרגשית וכן הלאה. אין חולק על כך שאנשים גם מגיעים יותר חכמים ובשלים, ובמידה רבה גם יותר זהירים ונזהרים על הקשר החדש שלא לפגוע בו. מצד שני, לצד הדפוסים שעדיין לא הוארו ולא נפתרו, יש גם אתגרים מורכבים שלא היו בפרק א’.

למשל, לאחד או לשני בני הזוג יש ילדים מנישואים קודמים, חלקם מסתדרים זה עם זה וחלקם לא, חלקם מקבלים את בן הזוג החדש וחלקם לא. או למשל, כיצד נמנעים מלשחזר את מה שהיה פוגעני, לא מספק, כואב ואף הרסני ממערכות היחסים הקודמות, ואיך יוצקים את הידע שרכשנו בנפרד לתוך מערכת יחסים חדשה, מספקת, מזינה ובריאה יותר. אלו לא אתגרים פשוטים, ואין פלא שאנשים יכולים למצוא את עצמם גם בזוגיות פרק ב במשבר. יחד עם זאת, ממש לא כדאי להמתין עד שהמשבר מופיע. אתם כעת בוגרים וחכמים יותר ומבינים שלעיתים יש צורך בסיוע “מבחוץ”.

טיפול זוגי פרק ב’

טיפול זוגי פרק ב הוא בחירה נכונה למי שלא רוצה לחזור שוב פעם אל הנקודה שבה כבר מרימים ידיים. זו ההזדמנות להאיר את הדפוסים והבעיות האישיות שלא נפתרו בפרק א’ בצורה מספיק עמוקה, עם ההבנה שבן הזוג החדש הוא לא מי שיפתור אותן עבורנו. המטרה של הטיפול הזוגי היא להעלות את החלקים הלא מודעים, אלו שרודפים וחוזרים גם בפרק ב’, אל המודעות. ובתוך כך לקחת על אותם חלקים אחריות, לייצר בהם שינוי, להתמודד עם הקונפליקטים ולרכוש כלים מועילים ליצירת משפחה חדשה ובריאה.

מדובר בפגישות הנערכות עם שני בני הזוג יחדיו, עם כל אחד מהם לחילופין או בתצורות אחרות לפי הצורך, הרצון והיכולות. העיקרון הבסיסי הוא יצירת מרחב שהולך ונעשה יותר מקבל, מרווח ומאפשר לבטא, לשתף ולקבל את האחר, לבחון את הדרכים שבהם אנו מחויבים לקשר ולבנות את האמון ביכולת של בן הזוג לתמוך בנו ולהבין אותנו. בד בבד מתחילים לאתר דרכים יותר מועילות לתקשורת הזוגית, להבנה הדדית, לקבלת הצרכים והשינויים של האחר, לשיפור ההנאה מהחיים המשותפים והאינטימיות.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה ראשונה, פנו אל הרצלה צח בטלפון 054-4501925.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר