זוגיות טובה היא מקום בו מקשיבים לנו, מרגישים אותנו, מכבדים את צרכינו ומבינים אותנו. זהו מרחב בו יש הדהוד למחשבות, לרגשות ולתפיסות העולם שלנו, שיש בו עניין במה שעובר אלינו, שמנחמים אותנו כשקשה, מתעניינים בשלומנו, מגיבים לצרכינו ברמת התקשורת, האינטימיות והמיניות, ובקיצור – נותנים לנו את הידיעה וההרגשה שאנו בעלי ערך, מיוחדים ויקרים לאחר. אבל מה קורה כשאנו מוצאים את עצמנו עם בת זוג קרה או עם גבר קר? איך להתמודד עם בן זוג אדיש ואיך אפשר להמיס את הקרח העוטף אותו?

למה הוא אדיש?

לעיתים בזוגיות יש תחושה כי בן הזוג מתרחק, כאילו מתעטף במעין שתיקה שלפעמים היא גם רועמת, ומגיב בצורה קרה, חסרת עניין ולאקונית – אם בכלל. מה שצריך להבין הוא שמאחורי גבר קר ואדיש יכולות לעמוד סיבות רבות, ואותו הדבר כמובן לגבי אישה. כך למשל, במקרים רבים מדובר בקושי הקיים מזה זמן רב, כאשר בן הזוג האדיש מרגיש בעצמו שאינו מקבל את מה שהוא זקוק לו בקשר – הוא (או היא) מרגיש בלתי מסופק, מאוכזב ואף מתוסכל לאחר שמבחינתו ניסה ולא הצליח למצוא בצד השני את המענה. מצד שני, ייתכן שלא מדובר דווקא בחוסר סיפוק נמשך אלא בלחצים הקשורים למישורים אחרים בחייו – למשל עומס רב בעבודה – אשר מעסיק אותו מאוד ואינו מאפשר לו להיות זמין ופנוי לתקופה ממושכת.

אפשרות נוספת שמאחורי ההתנהלות של בן זוג קר עומד מצב רוח קשה, מחשבות מדוכדכות ואף דיכאון שעקב אופיו ועקב מערכת היחסים הוא אינו חולק עם הצד השני. מצב הרוח תובע אנרגיות ומשטח את הרגשות, ואין את הכוח להגיב בצורה אמפתית, מבינה ותומכת. מצד שני, בן זוג אדיש גם יכול להיות כזה שמחליט “להעניש” או “לנקום” בשתיקה ובקור על דברים שאינם מוצאים חן בעיניו בהתנהלות הצד השני, ויכולות להיות סיבות רבות נוספות.

אז מה עושים?

אז מה עושים עם גבר קר ואדיש (או בת זוג כזו)? קודם כל, במקום להיכנס ולהישאר במצב של עלבון מתמשך, כעסים ומצטברים והאשמות, ובמקום לנקוט באדישות כתגובת נגד – יש לאזור אומץ ולפתוח את הדברים. בשיחה כנה וגלויה ככל הניתן, או במספר שיחות, אפשר לנסות ולברר מה עומד מאחורי האדישות הזו. ייתכן שהתשובות יפתיעו אתכם ויאפשרו המסה הדרגתית של הקרח. יחד עם זאת, לעיתים הניסיונות לפרוץ את החומה אינם מועילים, דווקא מכיוון שהחומה הוקמה לצורך חסימה באופן מודע או בלתי מודע כהגנה. במקרים כאלו, ומוקדם ככל האפשר, כדאי לפנות לטיפול זוגי. במהלך הטיפול אנו יוצרים את המרחב שבו הסיבות שמאחורי האדישות יכולות להתברר, הצרכים הבלתי מסופקים וההגנות המודעות והלא מודעות יכולים לקבל אור, וניתן לבנות תקשורת חדשה המבוססת על יותר הקשבה וקבלה של האחר.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה ראשונה, פנו אל הרצלה צח בטלפון 054-4501925.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר