איך לבנות זוגיות טובה? זוהי אחת השאלות הנפוצות ביותר בתרבות המערבית ובישראל בפרט. האמת היא שמעולם לא לימדו אנשים איך בונים זוגיות טובה – לא היו שיעורים על הנושא בבית הספר או באוניברסיטה, וכל אחד נאלץ להסתמך על מה שחווה במשפחתו הגרעינית, על מערכות יחסים שהיו לו – ובקיצור על הניסיון האישי. יחד עם זאת, הנתונים מוכיחים כי לא די בכך. מרבית האנשים סבורים כי רק צריך לפגוש את האדם המתאים, ואם יש רצון טוב, משיכה וכוונות טובות – זה כבר יסתדר מעצמו. אין ספק שמשיכה וכוונות טובות הם מרכיבים חיוניים, כמו גם בחירה באדם מתאים מבחינות שונות – אך על זוגיות גם צריך לעבוד.

מה זו בכלל זוגיות טובה?

כמספר הזוגות כן מספר אופני היחסים, כך שאין הגדרה של זוגיות טובה שתהיה נכונה לכולם. יחד עם זאת, למי ששואל מהי זוגיות טובה כדאי לדעת כי בראש ובראשונה מדובר בקשר שיש בו תקשורת, שיחה פתוחה ושיתוף, מחויבות הדדית ויכולות לאינטימיות. לכך מצטרפות רגשות חיוביים, יכולת להקשיב ולהבין את רצונותיו של האחר, מוכנות ורצון לספק את אותם צרכים, ותרום לצמיחה וההתפתחות האישיות. אם כן, התשובה לשאלה מה זה זוגיות טובה היא שמדובר בקשר המקנה מצד אחד ביטחון, נחמה ושלווה, ומצד שני מקנה את הקרקע, הלגיטימציה והתמיכה להגשמת הרצונות והצרכים.

ואיך בונים זוגיות כזו?

אז אחרי שהבנו זוגיות טובה מהי עולה באופן טבעי השאלה איך בונים אותה? התשובה אינה תמיד פשוטה ומשתנה בין זוגות מפני שאנו אנשים שונים. יחד עם זאת, הדרך עוברת במציאת היכולת לשמירה על כבוד הדדי, התחשבות ברצונות והקשבה אפילו במצבים של מחלוקת, דבר המחז את תחושת החוסן הזוגי. כמו כן, ישנה משמעות גדולה מאוד לבנייה ותחזוקה של האינטימיות ברמה הרגשית וגם המינית. מדובר למשל ביכולת לשמר מרחב אישי מבחינה נפשית ולתת גם לבן הזוג ליצור את המרחב שלו, אך מתוך כך להיפגש ולהכיל זה את זה מבלי לחשוש מנטישה או פגיעה. בנוסף, יש לטפח עניין, סקרנות, חידוש, ריגוש ואף התלהבות שנוטים להיעלם עם השגרה והשנים, וזאת גם בהקשר ליחסי המין.

במידה רבה, בנייה של זוגיות טובה עוברת דרך בנייה עצמית, כלומר ההתפתחות והבשלות הרגשית של כל אחד מבני הזוג, שיש לו עולם רגשי וחיצוני משל עצמו שאינו תלוי באופן מוחלט בבן הזוג. אך מצד שני זהו עולם שניתן ואף רוצים לחשוף ולשתף, אפילו אם אינו מושלם, והדבר כרוך ביכולת הרגשית להתמודד עם העבודה שאיננו מושלמים ושאנו עושים טעויות. באותו האופן ישנה נכונות לקבל את הנפרדות ואת עולמו של האחר, על החלקים היותר והפחות יפים שבו.

אלו היו רק מספר היבטים של זוגיות טובה ושל הדברים שניתן לעבוד עליהם. מדובר באתגר מתמשך לאורך שנים, ומכיוון שרבים מאיתנו לא למדו כיצד לצלוח אותו ולבנות זוגיות טובה, בהחלט כדאי להסתייע וללמוד ממי שמושיט את היד.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה ראשונה של טיפול זוגי, פנו אל הרצלה צח בטלפון 054-4501925.

 

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר