לכאורה, תקופת הקורונה מעניקה מצע מצוין לשיפור הזוגיות בכלל ויחסי המין בפרט: יש הרבה יותר זמן פנוי, שני בני הזוג נמצאים בבית, לא חייבים לקום מוקדם בבוקר, לחצי העבודה פחתו, וכן הלאה. אולם בפועל, בתקופה זו דווקא מתגלה החמרה בבעיות בתפקוד המיני, ירידה בחשק המיני, חוסר עוררות אצל נשים ובעיות זקפה אצל גברים.

 

למה זה קורה?

יש סיבות רבות לתופעות אלו. להלן כמה מהן:

  • בתקופה זו אנו חשופים הרבה יותר לסיפורים מפחידים על תחלואה, סכנות ומוות, מה שפוגע בתחושת הביטחון הבסיסית בגוף וביכולותיו.
  • זוהי גם תקופה של אובדן עוגנים שהעניקו ביטחון במישור הכלכלי, ואת הרגיעה והיציבות הנובעות מכך, מה שללא ספק מגביר את הלחץ והדאגות.
  • גם במישור החברתי, מצאנו את עצמנו מבודדים במידה רבה מהמעגלים התומכים שלנו – החברים, המשפחה והקולגות לעבודה, מה שמחליש את האיתנות הרגשית ויוצר תחושה של בדידות ופגיעות.
  • אין פלא איפה שבתקופת הקורונה ישנה עלייה משמעותית בבעיות נפשיות, כגון חרדות, דיכאון, אובססיה, פושט טראומה ואגורפוביה. גם אין ספק שלבעיות אלו ולמצבים הרגשיים שתוארו לעיל יש השפעה על החשק המיני ועל התפקוד המיני.
  • בתקופה זו גם עלתה משמעותית הצריכה של תרופות נוגדות חרדה ודיכאון, אשר תופעות הלוואי שלהן כוללות לעיתים גם פגיעה בתפקוד המיני ובחשק.
  • כל אלו מהווים מצע לבעיות ביחסים הזוגיים, כאשר בחיים נוצר ואקום המתמלא בדאגות, חששות וחרדות שמוצאות את דרכן את לתקשורת בין בני הזוג, ומכאן גם אלו עצם הרצון לקיים יחסי מין.

 

טיפול מיני בתקופת הקורונה

אם כן, בעיות בתפקוד המיני בעת קורונה אינן נדירות, וניתן וחשוב לטפל בהן באמצעות טיפול מיני. ראשית, חשוב לדעת שאת הפגישות הזוגיות והפרטניות ניתן לקיים בהתאם לכל הנחיות משרד הבריאות בקליניקה של הרצלה צח, ובנוסף ניתן לקיים את הפגישות מרחוק בזום. הטיפול מעניק מרחב בטוח להכלת בעיות רגשיות, חרדות ודיכאון שהופיעו או התחזקו בתקופה האחרונה, ומכאן ניתן לעבד אותן ולהגיע להבנה. בטיפול עוסקים בדינמיקה המינית והזוגית בכלל, לרבות השפעות הקרונה על הסיכונים הנפשיים, וזת בדגש על הקשבה ויצירת דיאלוג בריא על הבעיות שהופיע במישורים אלו.

 

כמו כן, בטיפול מקבלים כלים וטכניקות להתמודדות עם הבעיות, הן של הגבר והן של האישה, והוא מהווה הזדמנות למינוף המיניות שנפגעה עם הגברת הסיפוק וההנאה מחיי המין והזוגיות, ועם שינויים לטובה שעוד ילוו את בני הזוג לתקופה ארוכה.

לפרטים נוספים על בעיות בתפקוד המיני בעת קורונה, ולקביעת פגישה ראשונה עם הרצלה צח, הנכם מוזמנים ומוזמנות לפנות לטלפון 054-4501925.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר