למרבה הצער, מקרים של בגידה בקשר זוגי אינם נדירים ביותר, והשפעתם על המערכת הזוגית בכלל ועל התפקוד המיני בפרט – רבה מאוד. יתר על כן, עצם מעשה הבגידה מעיד על כך שהיו בעיות קודמות בקשר הזוגי, כלומר שהבגידה אינה בהכרח אחראית ליצירת הבעיות אלא היא הסימפטום או התוצאה שלהן. בעזרת טיפול מיני זוגי ו/או פרטני ניתן לטפל בבעיות בתפקוד המיני עקב בגידה.

 

השלכותיה של בגידה

ראשית, יש להדגיש כי תחת המונח “בגידה” מצויה קשת רחבה מאוד של תפיסות ורגשות, אשר כל גבר ואישה חווים ומבינים אותן בצורה אחרת. יחד עם זאת, ברור כי מעשה בגידה משפיע באופן מהותי ביותר על היחסים, ולא פעם אף מוביל לפירוק הקשר. בכל הקשור לתפקוד המיני, הבגידה פוגעת ב- “קודש הקודשים”, במקום האינטימי והקרוב ביותר ובחוויה החזקה ביותר של קרבה, חיבה, שותפות וביטחון. אין פלא איפה, כי בעקבות בגידה ניזוקים יחסי המין והתפקוד המיני, הן אצל הגבר והן אצל האישה. כך לדוגמא, מלבד עצם הפגיעה ביכולת לשהות יחדיו במצבים אינטימיים וקרובים, שכמעט אינה אפשרית לאורך תקופה מסוימת, גם כששבים לקיים יחסים נפגמת ההנאה ועשויות להופיע בעיות בתפקוד כמו חרדת ביצוע וקושי להשיג זקפה אצ הגבר, אוו חוסר חשק ואנאורגזמה אצל האישה.

מאידך, לעיתים הבגידה מהווה כאמור תוצאה של בעיות בתפקוד המיני (ובעיות אחרות בקשר) שהוזנחו לאורך זמן, כגון וגיניזמונס או וסטיבוליטיס אצל האישה, שפיכה מהירה או שפיכה מעוכבת אצל הגבר. מדובר בבעיות שמסיבה זו או אחרת הודחקו, הוכחשו או פשוט לא דוברו ולא טופלו בצורה מספקת, והשפיעו לאורך תקופה ארוכה על החיבה, התקשורת, ההנאה הזוגית, הביטחון וכיוצא בזאת.

 

הטיפול בתפקוד המיני עקב בגידה

טיפול בבעיות בתפקוד המיני עקב בגידה הינו רגיש ביותר, וכרוך לא פעם ברגשות עזים שיש ללבנם כגון אשמה ובושה, כעס וזעם. לכן, בראש ובראשונה הטיפול מאפשר לגעת לעומק הן ברגשות והן בבעיות שלאורך זמן לא דוברו מספיק, והמשך גם מספק דרכים יעילות להתמודדות. כך לדוגמא, בטיפול ניתן להגיע לשיח מיני יותר אותנטי ופתוח המשפר את תדירות יחסי המין ואת הסיפוק מהם, תוך שילוב של תרגילים שונים כגון הרפיות, CBT, דמיון מודרך, תרגילים לשרירי רצפת האגן, ועוד. את הטיפול מנחה הרצלה צח, פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית ומינית מוסמכת, בעלת ניסיון של כשלושה עשורים.

לפרטים נוספים על בעיות בתפקוד המיני עקב בגידה, ולקביעת פגישה ראשונה עם הרצלה צח, הנכם מוזמנים ומוזמנות לפנות לטלפון 054-4501925.

 

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר