שפיכה מהירה היא תופעה נפוצה מאוד אצל גברים, הגם שאינה זוכה לתהודה רבה עקב המבוכה שלרוב כרוכה בדבר ולאור האינטימיות המובנת מאליה של נושא זה. כפועל יוצא מכך, גברים רבים עם שפיכה מהירה חשים שהם די לבד ושדבר מה אינו כשורה אצלם. ואולם, אתם לא לבד! בנוסף חשוב לדעת שישנן התערבויות שיכולות להועיל למצב בדרכים שונות, לרבות טיפול מיני בשפיכה מהירה.

 

כמה מילים על שפיכה מהירה

ראשית, חשוב להזכיר שנשים זקוקות לזמן רב בהרבה (בממוצע) מגברים על מנת להגיע לסיפוק מיני מלא. הדבר מצריך הקשבה, סבלנות ורגישות, ולא פעם גם איפוק מצד הגבר. אך במקרים רבים עקב סיבות פיזיולוגיות ורגשיות הדבר אינו ניתן לביצוע, ודוגמא בולטת לכך היא שפיכה מהירה שמקורה הפיזיולוגי הוא רגישות יתר של ראש הפין. ישנן סיבות מגוונות לבעיה זו כגון מחלות, פגיעות עצביות, היבטים גנטיים ועוד, ואבחון נכון יכול להועיל מאוד לקבלת פתרון יעיל.

כך לדוגמא, לצד טיפול מיני בשפיכה מהירה ישנה אפקטיביות מוכחת לשימוש במשחות וספריים לאלחוש ראש הפין, התורמים להגדלת זמן ההשהיה של השפיכה. כמו כן, בשנים האחרונות מתגברות העדויות לאפקטיביות גבוהה יחסית של תרופות המעכבות ספיגת סרוטונין, שלרוב נרשמות כנוגדי דיכאון, ונוסף מתחילות להיאסף עדויות על אפקטיביות מסוימת של תרופות כגון ויאגרה. יחד עם זאת, מדובר בתרופות אשר יכולות להיות להן תופעות לוואי, עשויה להתפתח תלות, ובחלק מהן כמו נוגדי הדיכאון גם ישנה השפעה מהותית על כלל מישורי החיים.

 

פנייה לטיפול מיני

תהא אשר תהא הסיבה לשפיכה מהירה, אין ספק כי הדבר משפיע על ההנאה של בני הזוג מיחסי המין ועל הדימוי והביטחון העצמי של הגבר. יתר על כן, לעיתים מאחורי שפיכה מהירה עומדים גורמים רגשיים מעיקרם, כמו סטרס, פנטזיות מיניות, חרדת ביצוע ועוד. בהיבטים אלו ונוספים עוסק טיפול מיני בשפיכה מהירה. הטיפול עשוי להתקיים ביחד עם בת הזוג ולעיתים גם בפגישות פרטניות, בהן בוחנים לעומק את המרכיב הרגשי, בונים דיאלוג פתוח, כנה ואותנטי סביב הנושא, ומקבלים כלים ישימים התורמים להגברת ההנאה מיחסי המין, למשל טכניקות להרפיה, דמיון מודרך, טיפול קוגניטיבי התנהגותי ועוד. מלבד תרומתם של הכלים הללו ליחסי המין בכלל, ולשפיכה המהירה בפרט, השיח הכנה והפתוח סביב הנושא מאפשר לגבר ללמוד את מה שחשוב באמת לזוגתו, מה שמפחית במידה רבה את הלחצים והדאגות בהקשר לתזמון השפיכה.

 

שפיכה מהירה – מה עושים?

לשפיכה מהירה יכולות להיות מספר סיבות פיזיולוגיות וגם פסיכולוגיות, אולם בעיקרון מדובר ברגישות יתר של ראש הפין. אמנם מדובר בבעיה מעיקה למדי המעיבה על ההנאה והסיפוק מיחסי המין, אך מצד שני ניתן להתמודד עימה ולמצוא לה פתרונות.

 

מה זה שפיכה מהירה

ההגדרה הרשמית של שפיכה מהירה היא הגעה לפליטה לפני שהאישה יכולה לחוות סיפוק מיני מלא. אבל מדובר בהגדרה נרחבת מאוד, ולמעשה, מכיוון שנשים צריכות לרוב יותר זמן מגברים כדי להגיע לסיפוק מיני מלא, הרי שכמעט כל הגברים נמצאים תחת הגדרה זו. לפיכך, כאשר מדברים על שפיכה מהירה הכוונה היא להגעה לפורקן מיני שלא הגבר במהירות יחסית גדולה, לעיתים כזו שאינה מאפשרת חדירה או רק לרגע קל. “הבשורות הטובות” עבור קוראי המאמר הזה, הוא שאינכם לבד ושמדובר בתופעה רווחת שאינה מקבלת תהודה בגין המבוכה הכרוכה בנושא.

 

יחד עם זאת, שפיכה מהירה בהחלט מעיקה ומעיבה על החיים. בראש ובראשונה, היא פוגמת בדימוי העצמי ובביטחון של הגבר, אשר תחושת המסוגלות והגבריות שלו קשורות לא מעט אל היכולת לענג את בנות המין היפה. כפועל יוצא מכך גם נבנים לא פעם היסוס וחרדה מפני יצירת קשרים חדשים, ובקשרים קיימים יש הפחתה בתדירות יחסי המין. יתר על כן, התחושות המעורבות ואף השליליות סביב המיטה בזוגיות קיימת, נוטות להתרחב אל היחסים בכלל ולהתבטא בחיכוכים, כעסים והאשמות ביומיום.

 

יש מה לעשות!

אם כן, גברים רבים שואלים לגבי שפיכה מהירה – מה עושים, איך משפרים, כיצד מתמודדים? ויש לשאלות אלו תשובות מגוונות. למשל, ישנם תרסיסים ומשחות המאלחשים את ראש הפין ותרופות המעכבות את השפיכה, אם כי ראוי לזכור שלחלקם יש השפעות שמעבר לאקט המיני. בנוסף, ישנם תרגילים שניתן לבצע על מנת “לאמן” את הפין ואת המערכת העצבית, לצד טכניקות הרפיה, אשר בהחלט יכולים להביא להארכת הזמן עד לגמירה ולהגברת ההנאה מיחסי מין. כמו כן, טיפול מיני פרטני יכול לסייע בהתגברות על חרדת ביצוע וסטרס, מבוכה וקשיים הקשורים לביטחון והדימוי העצמי. גם טיפול זוגי יכול לעזור מאוד בבחינת המרכיבים הרגשיים, בפיתוח דיאלוג כנה ופתוח עם בת הזוג ובהגברת ההנאה שלה מיחסי המין – אפילו אם השפיכה המהירה נשארת כגורם קבוע.

 

לקבלת ייעוץ בנושא ולקביעת פגישה, הנכם מוזמנים לפנות אל הרצלה צח בטלפון 054-4501925.

לפרטים נוספים על טיפול מיני בשפיכה מהירה, ולקביעת פגישה ראשונה עם הרצלה צח, הנכם מוזמנים ומוזמנות לפנות לטלפון 054-4501925.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר