ניפוץ מיתוסים בנוגע למיניות וטיפול מיני
כמה פעמים שמעתם שגברים מעוניינים בסקס יותר מנשים? זהו רק אחד המיתוסים המגדריים השגויים הנפוצים לגבי מיניות. כמטפלת מינית אני פוגשת אמונות, דעות, עמדות ותפיסות שגויות רבותעל מיניות, שיוצרות בעיות בתפקוד המיני, ופוגמות בהנאה ממין. במהלך הטיפול המיני, אני מזהה את המיתוסים השגויים, שופכת עליהם אור, מאתגרת ומפריכה אותם. אני עוזרת לאמץ תפיסות אחרות, וליצור דפוסי התנהגות מיניים חדשים.

לא מעט מיתוסים מגדריים משקפים את התפיסה: “גברים הם יצורים מיניים יותר מנשים”. אומנם ישנן חברות שמדכאות את המיניות של האישה, כדי למשטר ולשלוט בה, אבל לגבר ואישה כאחת יש פוטנציאל דומה ליהנות ממין. ישנן תקופות של ירידת חשק בקרב נשים כגון הנקה, אבל גם לגברים יש תקופות של דעיכת ליבידו, למשל עקב משבר רגשי או מחלה, והן נשים והן גברים פגיעה זמנית בחשק המיני בשל סיבות שונות כגון עומס והשקעה בקריירה, אבדן של אדם קרוב, שגרה, וקשיים בזוגיות.

לא רק האישה סובלת מאותן תפיסות שגויות, שמכניסות אותה למשבצת מוגבלת ומגבילה. המיתוס ש”לגבר תמיד יש חשק מיני”, יוצר לחץ כבד על הגבר, וציפיות בלתי מציאותיות. חוסר החשק נתפס כלא גברי, בלתי לגיטימי, ומקור לרגשי אשם, בושה ותחושת כישלון. הרבה גברים מגיעים לטיפול מיני בשל מעגל קסמים אליו הם נכנסים. מעגל זה מתחיל בחוסר חשק ומתעצם בשל התפיסות השגויות והציפיות הלא מציאותיות, שלהם כלפי עצמם של בנות זוגן, וכתוצאה ממסרים חברתיים שהם סופגים מהסביבה. אל הטיפול המיני מגיעים לרוב כשחוסר החשק מתרגם לדיספונקציות מיניות כגון בעיית זיקפה. בתהליך הטיפולי נחזור לאותן תפיסות שגויות ולמעמסה שהן יוצרות, וננסה לעצב אותן מחדש בצורה ראלית ובונה.

סיבה הפוכה לכאורה-התמכרות לפורנו- גם היא מובילה לא מעט גברים לספת הטיפולים. לרוב, מכורים לפורנו מאמינים שדווקא היותם יצורים מיניים מאוד גרמה להם להתמכרות. האמת הפוכה, ומפתיעה אותם לא פעם. למעשה, התמכרות לפורנו לא מעידה על צרכים מיניים, אלא על דחפים בלתי נשלטים. באופן פרדוקסאלי, התמכרות למין מכבה את החשק המיני, ופוגמת בהנאה ממין ובקשר הזוגי. היא מלווה באמונה שהם חייבים להסתיר את היותם מכורים לפורנו מבנות או בני זוגם. תפיסה זו היא בעייתית בפני עצמה ומעמיקה את הפער והקרע הזוגי. במהלך הטיפול המיני אני עוזרת להם להפסיק את התלות בפורנו, ולרכוש שליטה מחדש על חייהם.

גם נשים נפגעות ממיתוסים מיניים שגויים. לא מעט מתייחסים לתפקיד האישה, כמספקת את צרכיו המיניים של “הגבר הרעב למין”. אם לא תעמוד במשימה- יכעס, יעזוב אותה או יבגוד. תפיסה זו, שמזהה את הסקס עם הקרבה במקום עם הנאה, מפעילה לחץ אדיר על האישה “לספק את הסחורה”. היא מקשה על נשים שגדלו לתוך אמונה זו, לחוות את עצמן כיצורים מיניים. מלבד זאת היא מקשה עליהן להציב את עצמן במרכז הסיטואציה, ליזום או להיענות מתוך חשק מיני ולסרב למין כשאינן מעוניינות בו. בטיפול המיני אני עוזרת לנשים להרפות מאותן תפיסות מגבילות ומאיימות. אני מעודדת אותן להקשיב לקולן ולצרכיהן הרגשיים והמיניים, וללמוד לשים אותם במרכז הדיאלוג הזוגי. תהליך זה מאפשר להחזיר את המיניות למקום של הנאה במקום של מטלה, ולאישה- ליהנות ממין מספק.

ונדמה שכולם, גברים כנשים, סטרייטים והומוסקסואלים, מבוגרים וצעירים, דתיים וחילוניים, נוטים להיפגע מהמיתוס שאומר, “סקס שווה חדירה”. מגוון האפשרויות במפגש המיני, במיוחד בקשר ארוך טווח ומשמעותי, הוא אינסופי. בטיפול המיני מרחיבים את התפיסות לגבי מהו מין, מה תפקידו ומה הוא כולל. על ידי הגדלת טווח התנועה והפעולה, מתרחבות האפשרויות ומוגברת האינטימיות וההנאה. דרך כך ניתן להתמודד בהצלחה עם בעיות בתפקוד המיני כגון בעיות זיקפה או בעיות כאב (למשל וגיניזמוס), וכן עם בעיות באינטימיות הזוגית שלעיתים גם דווקא כשנראה שאבדה, עם השקעה והכוונה, יכולה להפתיעה ולהתעורר מחדש.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר