גישות ושיטות בטיפול המיני
כמטפלת מינית (סקסולוגית) פרטנית וזוגית, אני נשאלת לעיתים קרובות מהי הגישה הטיפולית לפיה אני עובדת, ומהן התיאוריות עליהן אני נשענת. קיימות גישות טיפוליות אחדות וביניהן הפסיכודינמית, הקוגניטיבית התנהגותיתCBT) ), פסיכותרפיה ממוקדת גוף. בטיפול המיני ובטיפול זוגי המשלב גם טיפול המיני, אני ממזגת בין גישות אחדות ויוצרת גישה משולבת המותאמת בגמישות לקשיים ולאישיות של הפונים. גישה זו היא פסיכותרפיה מינית אינטגרטיבית.

אחיזה נוקשה בגישה אחת ויחידה, מצמצמת לעיתים קרובות את המרחב הטיפולי. במהלך הטיפול אני מאפשרת לי ולמטופלים להחליט ביחד על הגישה הטיפולית האפקטיבית ביותר. בשלבי הטיפול השונים עשויות להתאים גישות שונות, ויכולה להיות תזוזה מהתמקדות בטיפול דינמי לקוגניטיבי התנהגותי, ולהפך. אני קשובה בכל רגע, הן לתחושות המטופל ומחשבותיו, והן לתחושות ולמחשבות שלי, תוך בדיקה גלויה וכנה: האם הגישה, הטכניקה, הסגנון והקצב, מקדמים את התהליך או לא? האם כדאי להתמיד במסלול טיפולי אחד או לפנות למסלול חלופי?

בחלק מהטיפולים המיניים יכולה הבעיה להיפתר במהירות, יחסית, ואז אין צורך בהכרח להיעזר בטיפול פסיכודינמי. לדוגמה: הבעיה הנפוצה יחסית של שפיכה המהירה, יכולה לרוב להיפתר תוך תרגול מתאים ושינוי תפיסתי התנהגותי. לעומת זאת, בעיה בתפקוד המיני של רתיעה והימנעות ממין, היא מורכבת יותר. לרוב נדרש בה טיפול משולב פסיכודינמי וקוגניטיבי התנהגותי כאחת. לעיתים קרובות יתווספו אליו טכניקות נוספות. (כגון מיינדפולנס, דמיון מודרך ועוד). הגמישות, היצירתיות, וההכרות העמוקה עם מגוון שיטות טיפול רחב, עשויים להיות המפתח להצלחת לפתרון הבעיות המיניות ולהצלחת הטיפול המיני, הזוגי או הפרטני.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר