נישואין בפרק ב’ הם אתגר מורכב: איך נמנעים משחזור של דפוסי התנהגות לא פתורים שהופיע בפרק א’? איך מתמודדים עם ילד של אחד מבני הזוג מפרק א’, כאשר לאחר אין עדיין ילד? איך מצליחים ללמוד מקשיי העבר, וליישם את הידע שנרכש? איך ליצור מערכת יחסים בריאה ומזינה יותר? בעזרת הטיפול הזוגי בפרק ב’ ניתנת הזדמנות ליצור משפחה חדשה, שלמה וחזקה, ולאפשר לכל אחד מבני המשפחה החדשה להתפתח.

האישה והגבר בפרק ב’ זהירים יותר, לעיתים, ומגיעים לטיפול זוגי לפני שפורץ משבר ממשי. “הפעם”, אומרת לילי בת הארבעים (הפרטים המזהים שונו, כמובן), “כבר לא חיכיתי כמו בפעם הקודמת למשבר. אני מזהה את הנורות האדומות של האזהרה. לכן חשוב לי לטפל בסדקים לפני שיהפכו לתהום”..

ודוגמה נוספת (גם כאן הפרטים המזהים טושטשו):

“למדתי בפרק א’ “, אומר עמי, “לקרוא את המפה. התחלתי לגלות בזוגיות עם עטרה סימנים דומים לאלה שהופיעו עם האקסית שלי. הפעם, לשם שינוי, אני מנוסה יותר. אני לא מוכן להגיע שוב לנקודת אל חזור”… גם הפרטנרית שלו בפרק ב’ אוהבת ואכפתית, ובעלת מוטיבציה לטפל בקשיים שהתגלו. שניהם מגיעים מצוידים במודעות לחשיבות הטיפול הזוגי:

“אני באה מזוגיות אלימה”,מספרת עטרה בכאב. “עברתי תהליך מורכב כדי לצאת מתפקיד הקורבן. עמי אומנם הרבה יותר עדין ומתחשב, אבל סובל מידי פעם מהתפרצויות זעם, שזורקים אותי לאחור. לא עוד. הפעם אני נחושה בדעתי לא להכחיש כפי שעשיתי בעבר. אני מגלה שמשתחזרים אצלי דפוסי התנהגות שהופיעו בפרק א’: אני מוותרת על עצמי, ודוחקת את הצרכים שלי לפינה. אני לא מוכנה להתעלם מסימני האזהרה”.

אצל בני זוג שלא פתרו בפרק א’ לעומק את בעיותיהם האישיות, עלולות להשתחזר הבעיות הללו פתורות בפרק ב’. קיימת הפנטזיה שהחלפת בן זוג תפתור את הבעיות לחלוטין, אבל לא בהכרח. בטיפול הזוגי אני עוזרת להאיר את החלקים הלא מודעים, המשתחזרים בפרק ב’, ולהעלות אותם למודע. וכן, לקחת אחריות על החלקים האלה, וליצור בהם שינוי. הטיפול הזוגי הוא הזדמנות להתמודד עם הקונפליקטים והקשים הללו, ולרכוש כלים שיהפכו את פרק ב’ לזוגיות מזינה ובריאה.

“לאחר כחמישה חודשים של עבודה אינטנסיבית”,אומר עמי לקראת סוף הטיפול, “אני לוקח אחריות על החלק הכועס והאימפולסיבי שלי. אני מבין שלא הייתי מספיק אמפטי כלפי עטרה. למדתי בטיפול דפוסי תקשורת יעילים יותר: אני קשוב, רגיש, ולא מעניק פרשנויות מוטעות לדבריה של עטרה”. “גם אני”,אומרת עטרה, “בהירה וחד משמעית יותר במסרים שלי. למדתי באמצעות הטיפול בפרק ב’, ממש כמו בפרק א’, לא הבעתי באופן גלוי את רצונותיי. כאשר עמי קשוב לי יותר, קל לי יותר להביע את עצמי באופן גלוי ואוטנטי”. הקשר הפך לפתוח, אמיתי ומכבד יותר”.

התהליך של הטיפול בפרק ב’ מאפשר ליצור שינויים חיוביים, לצמוח ולהתפתח. הטיפול הזוגי בפרק ב’ עוזר ליצור משפחה חדשה ובריאה.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר