במהלך החיים הזוגיים עוברים על שני בני הזוג תהליכים שונים, שעשויים לערער על הקשר ביניהם. לעיתים מקור הקשיים קשור גם באירועים חיצוניים ולעיתים המקור נעוץ יותר בדינמיקה של הקשר עצמו, אולם יש דבר אחד שנכון תמיד. פתרון אמתי למשבר, יכול להיעשות כאשר מוכנים להירתם, להבין את מקור הקשיים, האישיים והזוגיים, ולעשות מאמץ לשנות הרגלים.

באמצעות טיפול זוגי בקריות, בקליניקה של הרצלה צח, ניתן להבין טוב יותר כיצד מתמודדים עם אירועי חיים שונים וכיצד יוצאים מהם מחוזקים. בטיפול בודקים מאין מגיעות הבעיות, מהי המוטיבציה האמתית להתגבר ביחד על הדברים ואיך עושים את זה נכון.

מתגברים על ההורים

על פי ניסיונה של הרצלה, זוגות רבים מביאים לקשר הזוגי הרגלים וקיבעונות שראו וחוו בבית ההורים. חוסר אמון, מריבות וכעסים, קנאה, תסכול וסוגים שונים של דינמיקות שאינן מקדמות, מופנים ומשוכפלים על ידי הילדים, לעיתים באופן בלתי מודע.

כאשר מבינים לאורך הטיפול, שישנן דרכים שמאפשרות לצאת מהדפוסים שהופנמו, שהקשר הזוגי יכול להיות אחרת מזה שנחווה בבית ההורים, התוצאות יכולת להיות בהחלט מפתיעות.

האתגרים שבחיים

לא תמיד מקור הקשיים הזוגיים הוא בבית ההורים. הדינאמיקה של החיים מעמידה בפני זוגות רבים אתגרים לא פשוטים. בין אירועי החיים שיכולים לפגוע במחויבות הזוגית (וגם במשאבים הפנימיים של כל אחד בנפרד) ניתן למצוא:

· התמודדות עם פגיעה כלכלית, שיכולה להיות תוצאה של פיטורין או התמוטטות עסק. מצב זה יכול להיות מלווה בירידה בביטחון העצמי, בתחושת הביטחון בעתיד, בתחושה של התרסקות חלום.

· הילדים שעוזבים את הבית – זוגות רבים מגלים, לאחר שילדיהם עוזבים את הבית, שהזוגיות שהוזנחה עם השנים תובעת התמודדות חדשה. בעיות ישנות צפות והרגלים חדשים נדרשים כדי לבנות ביחד מציאות טובה יותר.

· טיפולי פוריות – מצב שבו בני הזוג מתקשים להביא ילדים לעולם, לרבות תקופה ממושכת של טיפולי פוריות, מציפה על פני השטח אתגרים לא קלים. לצד זוגות שבוחרים להיפרד, יש כאלה שדווקא יוצאים מחוזקים ומאושרים יותר.

הרצלה צח, מטפלת זוגית בעלת ניסיון רב שנים, כבר ראתה זוגות מכל הסוגים, רבים מהם הפכו את המשבר למנוף לשינוי חיובי. בקליניקה הנעימה שלה, בקריית ביאליק רח’ רחל 4, היא מסייעת לזוגות שפונים אליה למצוא את הדרך הנכונה שלהם.

באמצעות חשיפת קשיי תקשורת, באמצעות שינוי דפוסים בלתי מקדמים ובאמצעות הבנה שלמה יותר של הצד השני והמקום ממנו הוא מגיע, אפשר להתמודד גם במצבים של בגידות, כעסים, היבטים של קנאה מוגזמת, חלוקת תפקידים בלתי מאוזנת ועוד.

לתיאום פגישה בקרית ביאליק או בתל אביב ניתן לפנות בטלפון 054-4501925 או במייל herzela.zach@gmail.com.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר