לא לכל אורך הזוגיות אנשים מרגישים תשוקה מינית עזה וזה טבעי ובסדר גמור. יחד עם זאת, אצל אנשים רבים קיימת התחושה כאילו הם או הצד השני מרגישים חוסר חשק מיני באופן די קבוע. ומכיוון שיחסי המין הם מרכיב בסיסי וחשוב בקרב מרבית הזוגות, מרחב לביטוי אינטימיות, חיבה והתרגשות, הרי שהדבר פוגם ביחסים ומוביל לחוסר סיפוק משמעותי, לכעסים, האשמות ותסכול. אם גם אתם חווים בעיות מיניות בזוגיות חשוב שתדעו כי בטיפול זוגי-מיני ניתן בהחלט לשפר את המצב.

מדוע יורד החשק?

איבוד חשק מיני או ירידה מהותית בו יכול לנבוע מסיבות שונות, ולפיכך הדבר הראשון שיש להבין במהלך טיפול זוגי-מיני הוא מהם הגורמים. יש לציין כי בניגוד לדעה הרווחת, לא רק נשים מפגינות אובדן חשק מיני ולא תמיד הגבר הוא שמסתובב מתוסכל עקב ציפיות שונות מתדירות ואיכות יחסי המין. למעשה, בחדר הטיפולים גם נשים רבות מספרות כי אין לו חשק מיני. הסיבות יכולות להיות כאמור מגוונות.

לדוגמא, אחד הגורמים הנפוצים ביותר הוא ריבוי של קונפליקטים ומתחים בין בני הזוג, עם מאבקי כוח רבים, מרירות וכעסים. בתוך מרחב כזה קשה מאוד להגיע לרמת האינטימיות, הקרבה והביטחון הבסיסית שנדרשת ליחסי אישות טובים ופתוחים, ולכך מצטרפים מצבים של ניתוק או אפילו בגידה כסוג של ענישה ונקמה כלפי בן הזוג. גורם נפוץ לא פחות של אובדן חשק מיני הוא אותה שגרה זוגית, שאמנם יש לה היבטים חיוביים המשרים ביטחון, אך מצד שני היא חותרת כנגד ההתרגשות, העניין, האתגרים וההתחדשות, ומובילה לא פעם לשעמום, להיעדר חיזור ואקטים רומנטיים. כך שבהדרגה החשק המיני הולך ומתפוגג ויחסי האישות נעשים מכאניים וחסרי ריגוש.

מעבר לכך, יכולות להיות סיבות רבות לירידה בחשק המיני. כך למשל, הירידה יכולה להיות קשורה להיבטים פיזיולוגיים כגון הפחתה בייצור הטסטוסטרון אצל גברים, או הגברה של ייצור הורמון הפרולקטין אצל נשים בעת הנקה. זאת בנוסף למצבי חיים כמו מנפאוזה (גיל המעבר), הריון ולידה, מצבי לחץ מתמשכים במישורי החיים השונים, דיכאון או בעיית חרדה אצל אחד מבני הזוג, וכן תפיסות מוקדמות לגבי מהותם של יחסי המין, טראומות מיניות מהעבר ועוד.

טיפול בחוסר חשק מיני

אז איך מטפלים בחוסר חשק מיני בטיפול זוגי? בשלב הראשון אנו מזהים את הגורמים שמאחורי הירידה בחשק המיני, ובהתאם לכך מתקדמים. לדוגמא, אם מדובר בזוג שמערכת היחסים שלו טובה יחסית, אך כזו שעם הזמן השגרה הפכה את יחסי המין למכאניים ומשעממים, בטיפול המיני מוצאים פתרונות להעצמת החשק. כל זוג יכול למצוא את הכלים שמתאימים לו ולה כגון משחקי תפקידים להעשרת יחסי המין, שימוש בפנטזיות, סרטים לצפייה משותפת, אביזרי מין ועוד.

לעומת זאת, אם מדובר בזוג המצוי במצבי קונפליקט גבוהים, תחילה יש ליצור מרחב המאפשר לעבד את הרגשות ולייצר תקשורת טובה, כנה ופתוחה ככל האפשר. כאשר היחסים הולכים ונרגעים נתרם מכך באופן טבעי החשק המיני וניתן לעבוד על קיום יחסי אישות מכבדים ומספקים. כאמור, יכולות להיות סיבות רבות ולאחר שנאתר אותן בטיפול תיעשה עבודה – למשל עבודה על סטרס עקב לחצים הקשורים בעבודה ובפרנסה, עיבוד של טראומות מיניות, השבת הרומנטיקה והאינטימיות, הבנה טובה יותר של המרכיבים הפיזיולוגיים ומציאת פתרונות נאותים, ועוד.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה ראשונה, פנו אל הרצלה צח בטלפון 054-4501925.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר