השאלה איך לבחור בן זוג מתאים מעסיקה מטבע הדברים גברים ונשים רבים, שכן הזוגיות – בדגש על זוגיות טובה – היא מקור עשיר לרווחה ונחמה, חיבה ואושר, שלא לדבר על ביטחון והבאת ילדים לעולם. וכמובן, בן זוג לחיים הוא מי שאנו חולקים אותם איתו, נמצא איתנו בטוב וברע, משלים, מאזן ומווסת אותנו מבחינה רגשית-נפשית ומבחינות רבות אחרות.

יחד עם זאת, ברור שלשאלה איך לבחור בן זוג מתאים אין תשובה אחת ויחידה. לו כך היו פני הדברים, רק היינו מכניסים את הנוסחא לראש וללב ומקבלים את הפלט שמצביע על האחד והיחיד, זה שנועד לנו. מצד שני, אם את מחפשת בן זוג לחיים, או שאתה מחפש בת זוג, יש כמה כללים וטיפים שבהחלט יכולים לעזור ולהתוות את הדרך, תוך הימנעות מטעויות וכאבי לב מיותרים. במאמר הבא יובאו מספר המלצות ותשובות לשאלה איך לבחור בן זוג.

 

שלבים שונים של החיים

ראשית, חשוב לציין כי מציאת בן זוג מתאים משתנה, לא רק בין אדם לאדם אלא בתקופות שונות בחיים. כך למשל, קיים הבדל משמעותי בין רווקה בשנות העשרים לחייה המחפשת את הקשר הרציני הראשון בחייה, לבין אישה בעשור הרביעי או החמישי לחייה שהינה גרושה עם שניים או שלושה ילדים ומחפשת שותף לחיים. בנוסף, אנשים רבים נוחלים לאורך השנים אכזבות ומפחי נפש בקשרים זוגיים, וחלקם נפגעים עד כדי כך שבחירת בן זוג לחיים מלווה בחרדה גדולה, בתחושת אי אמון, ובחשש מפני כישלון נוסף. על כן, לכל אחד עשויים להיות טיפים והמלצות מועילים יותר לשאלה איך לבחור בת זוג.

 

בין הדומה לשונה

למרות האמור, לעיל, טיפ שתמיד נכון ומועיל למי שרוצה לדעת איך לבחור בן זוג, הוא לבחון את הדומה ואת השונה, בדגש על הדומה. אמנם, לאורך השנים שמענו וקראנו הרבה כתבות וספרים על כך שניגודים נמשכים, ובאמת – לשונות יכול להיות קסם משלה המושך את האחר וגם יכול להשלים אתכם. יחד עם זאת, הספרות המקצועית מורה בבירור כי דווקא הדמיון בין השניים הוא הפרמטר היותר חשוב לזוגיות טובה בטווח הארוך.

יש לציין כי כאשר מדברים על דמיון בין בני זוג, אין הכוונה שתהיו זהים זה לזה בכל האספקטים, וברור שיש שונות בין כל גבר ואישה באשר הם. הכוונה היא אל הדברים היותר חשובים, למשל תחומי העניין האמיתיים שלכם, הערכים והאופן בו אתם חיים את חייכם, האמונות הדתיות והרוחניות, השאיפות והיעדים וכן הלאה. בני זוג שיש להם מן המשותף בפרמטרים היותר חשובים יוכלו ליצור עד מהרה ולאורך זמן שפה, עולם ו- “בועה” משל עצמם שבו הם חולקים את הדברים המהותיים להם. 

 

החיפוש עצמו 

אם כן, כשאת שואלת את עצמך מה את מחפשת בבן זוג כדאי שתכירי את עצמך: מה מעניין אותך, מה חשוב לך בחיים, מהי “דרך הארץ” שלך וכן הלאה. הפרמטרים המרכזיים (ופחות השוליים), הם מה שגם כדאי לחפש בבן הזוג הפוטנציאלי. מלבד זאת, חשוב שתבדקי עם עצמך איך את יוצאת למסע: האם את מביאה לתוכו המון חששות ופחדים עקב כישלונות של יחסים מהעבר, האם את מחפשת להסתנוור מבן זוג מדהים ובכך להיות עיוורת לתכונות האמיתיות שלו, האם את בכלל מוכנה לצאת למסע – כי קשה מאוד למצוא בן זוג בלי לצאת מהבועה, ולא פחות חשוב – האם את מוכנה להגיע אל היעד. כלומר, האם את באמת מחפשת בן זוג לחיים או שמא את מעוניינת  רק במסע עצמו, עם כל ההתרגשות של החיפוש, ההתאהבויות וכדומה. היי כנה עצמך.

 

כמה טיפים לפרק ב’

בין אם מדובר בזוגיות פרק א’ או ב’, כמובן שהכי חשוב הוא לשים לב איך את מרגישה עם הקשר ככל שהמפגשים מתקדמים. יחד עם זאת, כאשר מחפשים שותף לחיים בפרק ב’ יש כמה היבטים נוספים שכדאי לתת עליהם במיוחד את הדעת. הדבר החשוב ביותר הוא לשים לב ליציבותו של בן הזוג הפוטנציאלי, הן ברמה הכלכלית, הן ברמה התפקודית, והן ברמה הנפשית רגשית. כדאי לתת עדיפות לאנשים יציבים מבחינת פרנסה וכיוון בחיים, על אף אם הם עדיין מלקקים את הפצעים מהקשר הקודם. בשלב הזה, כשיש ילדים בתמונה ובית להחזיק (בקרוב שני בתים בקונסטלציה כזו או אחרת, צריך שיהיה לצידכם אדם עם הרגליים על הקרקע, מתפקד, לא אבוד לחלוטין ולא תלוי בכם, לא מישהו שתצטרכו לקחת מעכשיו גם אותו על הכתפיים, וכן כדאי להיזהר מאנשים הסובלים מהתמכרויות כבדות. ייתכן שכן מדובר באדם המתאים לכם בתור בן זוג, אך כנראה שתחילה יהיה עליו לעשות עבודה עם עצמו עד שיהיה מוכן בשבילכם.

 

לפרטים נוספים ולשיחה עם מטפלת זוגית מנוסה בנושא, התקשרו לטלפון 054-4501925.

 

 

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר