כאשר מצליחים לקיים זוגיות בריאה, הדבר משפיע באופן חיובי על כל תחומי החיים של בני הזוג ועל הרגשתם הכללית. אלא שבנייה ושמירה על קשר זוגי בריא דורשות רצון, מאמץ, הבנה ותקשורת. לעיתים קרובות, כאשר לא יודעים איך לשמור על זוגיות בריאה, ישנו סיכוי שהזוגיות תתפרק. כדי למנוע זאת, חשוב להיעזר במידע ובטיפים, שיכולים לסייע בכך.

מה זה זוגיות בריאה?

לפני שמתחילים להשקיע מאמץ בקשר, חשוב להבין מה היא בעצם זוגיות בריאה. מדובר במערכת יחסים שבנויה על אהבה, כבוד הדדי, אמון, תקשורת ונתינה, וכן על ערכים ומטרות משותפים. זוהי שותפות שבה שני בני הזוג מרגישים שהם נשמעים, מובנים ונתמכים, כך שיוכלו לצמוח כבני אדם ולהתגבר על אתגרי החיים. זוגיות כזו תהיה עבורם מקור לאושר, סיפוק ותחושת ביטחון.

איך לבנות מערכת יחסים טובה – 4 עצות לתחילת קשר

כבר בתחילתה של מערכת היחסים נוצר מעין “חוזה” לא כתוב בין בני הזוג, כאשר לא תמיד הוא מאוזן ומספק עבור שניהם. לכן חשוב להכיר כמה שיותר טיפים לתחילת זוגיות, שיכולים לסייע לבנות את הבסיס לשותפות חזקה ומיטיבה.

  1. תקשורת: המפתח להתחלה בריאה
    תקשורת היא אבן היסוד של כל מערכת יחסים מוצלחת, לכן חיוני ליצור מהרגע הראשון ערוצי תקשורת פתוחים וכנים. אחת המיומנויות הנדרשות לשם כך היא “הקשבה פעילה”, שמאפשרת להבין את נקודת המבט של בן הזוג.
  2. קביעת גבולות: יצירת מרחב בטוח ונוח
    כאשר הגבולות בין בני הזוג ברורים, הדבר מאפשר לשניהם להרגיש בנוח ולכבד זה את גבולותיו של זה. בעזרת שיח שקוף וכן, ניתן לדון ולהבין מה הם הגבולות של כל אחד מהם וגם להצליח להתפשר היכן שצריך, על מנת לשמור על איזון בריא במערכת היחסים.
  3. בניית אמון: הסוד למערכת יחסים חזקה
    כאשר האמון בין בני הזוג מופר, הדבר מהווה קרקע פוריה למתחים, חשדות, מריבות וקונפליקטים. על מנת לבנות אמון, חשוב להיות כנים, להגיע להסכמות וכמובן לקיים הבטחות והתחייבויות, כך שבן הזוג השני ידע שיש לו על מי לסמוך.
  4. יצירת שותפות: ערכים, שאיפות ויעדים
    ערכים ומטרות משותפים עוזרים ביצירה של תחושת שותפות בין בני הזוג. על מנת להבטיח הרמוניה בקשר ובנייה של חיים משותפים בטווח הארוך, חשוב לדבר על האמונות, השאיפות והחלומות, ולעבוד יחד כדי לבנות עתיד שמתאים לחזון של בני הזוג. היכן שאלה אינם חופפים, תקשורת קשובה ופתוחה תועיל גם למציאת פשרות.

 

שמירה על זוגיות טובה לאורך זמן

גם כאשר מצליחים לבנות בסיס בריא, חשוב להמשיך ולטפח את מערכת היחסים כך שתמשיך לשגשג. הטיפים הבאים יעזרו ללמוד איך לשמר זוגיות:

  • תקשורת מקרבת: מיומנות לכל החיים
    תקשורת יעילה וכנה צריכה להישאר תמיד בראש סדר העדיפויות. הקשבה פעילה והבנת הצרכים, הרצונות והחששות של כל אחד מבני הזוג חיונית לצורך חיזוק הקשר ולהגברה של הסיכוי לפתור קונפליקטים באופן בונה. ניתן להיעזר לשם כך בטכניקות שונות, שיסייעו לשמור על הרמוניה ולמנוע אי הבנות.
  • זמן איכות משותף: טיפוח הקשר
    בילוי זמן איכות משותף הוא בעל חשיבות עליונה בשמירה על מערכת יחסים בריאה. כדאי למצוא פעילות מהנה עבור שני בני הזוג, כמו תחביבים, טיולים, אירועי תרבות, מפגש עם חברים ועוד. אלה ייצרו זיכרונות משותפים, יחזקו את הקשר ויסייעו בשמירה על מערכת היחסים רעננה ומרגשת.
  • תמיכה רגשית ואמפתיה: להיות שם אחד בשביל השני
    לאמפתיה יש תפקיד משמעותי בהבנה ובהכלה של הרגשות של בני הזוג, בין אם אלה חיוביים או שליליים. חשוב להפגין באופן גלוי את האכפתיות והדאגה כלפיהם, כדי שהקשר יהווה מקור לנחמה ולעידוד גם בזמנים טובים וגם ברגעים מאתגרים.
  • אמון וכנות:
    שמירה על אמון דורשת מאמץ ומחויבות מתמשכים. לשם כך יש להקפיד על תקשורת כנה, להתייחס ברצינות לחששות ולדאגות של בני הזוג, וכמובן להימנע מלפגוע באמון שלהם.

 

הרצלה צח – טיפול זוגי לשמירה על מערכת יחסים בריאה

בנייה ותחזוקה של מערכת יחסים בריאה דורשת מסירות, הבנה ומאמץ משני בני הזוג. אלא שגם כאשר ישנו רצון, פעמים רבות חסרים לשניהם הכלים והטכניקות הדרושים לשם כך. בנוסף, כל מערכת יחסים היא ייחודית, כך שחשוב להתאים אותם לאופי וליכולות של בני הזוג, וכן לאופן בו מתנהל הקשר. כמטפלת זוגית ומינית מוסמכת עם ניסיון של 30 שנה, אשמח לסייע לכם לבנות את מערכת היחסים החדשה שלכם על בסיס איתן וחיובי, או לשמר ולשפר את הקשר שבו אתם כבר נמצאים. אם אתם מרגישים שאתם זקוקים ליד מכוונת כדי להבטיח קשר יציב, חזק, קרוב ומספק, אשמח לעמוד לרשותכם וללוות אתכם בתהליך. לתיאום פגישה צלצלו 054-4501925

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר