למה גברים בוגדים? מאפיינים וסימנים 

למרבה הצער, בגידות בקשרים ארוכי טווח (נישואין, חברות, חיים משותפים), אינן נדירות במחוזותינו. הן גורמות נזקים חמורים למערכת היחסים וכמובן לצד הנבגד, אשר עולמו מטולטל ומזועזע עד היסוד. חשוב לציין כי הבגידה יכולה להגיע גם מצידו של הגבר וגם מצידו של האישה, כן, גם נשים בוגדות ובניגוד לסטיגמה אין כאן “עדיפות” למין היפה או החזק. יחד עם זאת, במאמר הבא נעסוק בשאלה למה גברים בוגדים, ולמרות שלפחות חלק מהסיבות והסימנים שיתוארו להלן מתאימים גם לנשים, נתמקד הפעם בגברים.

 

איך אפשר לדעת אם גבר בוגד?

יש כמה מאפיינים של גבר בוגד שכדאי שידליקו נורה אדומה, על אף שקיום אחד מהם או יותר, אינו מעיד בהכרח שבגידה באמת התרחשה. למשל, גבר בוגד עשוי לשמור בקנאות על פרטיותו בתחומים מסוימים. הדבר נראה כלפי חוץ כעיגול פינות או שקרים מ- קטנים ועד לגדולים, אם אינו נשאל לפשר מעשיו ורגשותיו- לא ישתף. גם אם יישאל- נוטה הגבר לצמצום, טיוח והכחשה.

סימנים נוספים שיכולים לעורר חשד הם: שינויים מפתיעים, קיצוניים ולא הגיוניים בשעות העבודה שלו, מחיקת הודעות וואטס אפ או מיילים, הסתרת הטלפון, שינויים מפתיעים בלבוש ובהופעה החיצונית בכלל ועוד. יחד עם זאת, לא ניתן לדעת אם הגבר בוגד, אלא אם כן מתגלות “עדויות מרשיעות” או אם הגבר התוודה, ואילו הם המקרים הנדירים יותר.

 

אבל למה גברים בוגדים?

התשובה לשאלה למה גבר בוגד בחברה שלו או באשתו איננה עשויה מקשה אחת, ומשתנה מגבר לגבר וממערכת יחסים אחת לשנייה. כך למשל, יש גברים המחפשים חיזוק ואישור להיותם אטרקטיביים, חכמים, בעלי יכולות וראויים, אבל אינם מצליחים לקבל את האישורים הללו מבת הזוג שלהם. במקום לחפש את התחושה בתוך עצמם לדוגמא “אני בעל ערך, אני אטרקטיבי” ובמקום לטפל לעומק בקשיים עם בת הזוג שלו, הוא נוטה לקבל את החיזוקים מחוץ לקשר.

אין זה נדיר גם שגברים בוגדים עקב משבר אישי, שלעיתים נמצא מתחת לפני השטח, כגון משבר אמצע החיים, שבגינו הם מחפשים פורקן, חיזוק או מוצא. לעיתים מאחורי הבגידה גם עומדות תפיסות שונות לגבי משמעותה של מחויבות ובלעדיות, ולעיתים הבגידה מגיעה דווקא מצידם של גברים שלא חוו עוד מערכות יחסים משמעותיות לפני הנוכחית, ומציקה להם מאוד המחשבה של החמצה.

מאידך, יש גברים הבוגדים מכיוון שהצורך שלהם באינטימיות בתוך מערכת היחסים לא קיבל מענה, למשל מערכת יחסים המבוססת על תקשורת פרקטית ורציונאלית, להבדיל מרגשית. בנוסף לכך יש גם גברים שבוגדים.. למשל כאשר מערכת היחסים שלהם מבוססת על תקשורת שטחית ופרקטית בלבד, ללא תקשורת רגשית. הם נוטים לחפש את האינטימיות החסרה להם בקשרים אחרים. לעיתים, מסופקת להם האינטימיות הזו במערכת היחסים האחרת, אבל הם משלמים על כך מחיר כבד. האינטימיות של הגבר הבוגד עם אשתו עוד יותר מצטמצמת עקב הצורך להסתיר ולשקר.

ישנן כמובן סיבות רבות נוספות לבגידות גברים. למשל, יש הבוגדים מתוך שאיפת נקם בבת הזוג שכן הם סבורים שהיא בגדה, יש הבוגדים כדי להוביל את מערכת לסיום, ויש שבכלל עוד לא השכילו להפנים שבמערכת יחסים ארוכת שנים קיימות איכויות נוספות שאינן דווקא ההתלהבות, הריגוש והחופש בהתאהבויות קצרות טווח. יש כאלו שמתקשים לקבל על עצמם את האחריות של להיות בוגר – “תסמונת פיטר פן”, יש שהתנהגותם משקפת את מה שחוו בתור ילדים במשפחה הגרעינית, ועוד.

 

מה ניתן לעשות אם הגבר שלי בוגד

גם כאן, אין תשובה אחת פשוטה או קלה לשאלה מה עושים עם בעל בוגד. בראש ובראשונה, מדובר בפגיעה חמורה ביותר באמון, המזעזעת את הנפש עד ליסודותיה, ואין זה פשוט להתנהל בצורה שקולה במצבים כאלה. ואולם, במידה ויש רצון לשמור על הקשר עם גבר שבוגד למרות הכל, ניתן לנסות וליצור שיחה כנה ופתוחה, שבה הוא יספר על הסיבות שהובילו אותו לבגידה. נשמע פשוט, אך כמובן שהדברים מאוד מסובכים ולרוב שיחות מעין אלו יובילו להטחת כעסים והאשמות, התחמקויות, מגננות והתקפות. האמון הבסיסי נשבר.

על כן, כדי להבין איך להתנהג עם גבר בוגד מומלץ לפנות לטיפול זוגי, בו משולבות גם גישות פרטניות. פגישות אלו יעסקו בין היתר בשאלה כיצד ניתן להשיב את האמון בגבר שבוגד באשתו, מה היו המניעים שמאחורי הבגידה מצידו, כיצד חשה האישה הנבגדת, ועוד. המטרה בפגישות אלו היא לייצר יותר הבנה הדדית ועצמית, לתת מקום בטוח ומכיל ככל האפשר לביטוי הרגשות הקשים, לבחון את הרצון להמשך הקשר או לסיומו, לאפשר תקשורת טובה יותר סביב הנושא ונושאים נוספים, לבדוק האם ומה היה חסר במערכת היחסים לפני הבגידה, מה ניתן לשנות לטובה, ועוד.

 

חשוב לציין כי בגידות אינן חייבות להיות סוף הקשר, ולמעשה לא פעם, למרות הקושי העצום הן מובילות לפתיחת דף חדש ואפילו טוב יותר במערכת היחסים. בנוסף, ראוי לזכור כי גבר (או אישה) שבגד פעם אחת, אינו בהכרח “בוגד סדרתי” וייתכן מאוד שעם הזמן האמון והביטחון בקשר ישובו.

לפרטים נוספים ולשיחה עם מטפלת זוגית מנוסה בנושא, התקשרו לטלפון 054-4501925.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר