לכל אורך הדורות מחפשים אנשים את “החצי השני” שלהם, את הגבר או האישה שיהיו לצידם – אהובים, חברים ושותפים לחיים. יחד עם זאת, בעוד שבימים עברו היו מוסכמות ואף פרוצדורות מאוד ברורות לתחילתה של זוגיות, שלרוב הוסדרה על ידי המשפחות וההורים, הרי שבימינו מדובר בבחירה חופשית ואינדיבידואלית – ועם החופש מגיעים האתגרים, ההתלבטויות והמכשולים. 

יתר על כן, עצם הגישה כלפי הזוגיות, מה שאנו מחפשים בה ורוצים לקבל ממנה, שונה מאוד מהגישה שהייתה נהוגה בעבר. אין אנו מבקשים רק אדם שיחזיק איתנו את היחידה הכלכלית-משפחתית, אלא אדם שעימו נחלוק גם את חיי הנפש הכמוסים, שאותו נאהב וישלים אותנו. ניתן לומר כי הדרישות כיום גבוהות יותר, לעיתים הרף ממש בשמיים, וזהו אחד האתגרים הנוספים של מציאת זוגיות בכלל במאה שלנו. 

אין פלא איפה, שגברים ונשים בימינו נתקלים בקושי במציאת זוגיות, ולמצב זה יכולות להיות סיבות רבות ושונות. חלקן ייסקרו במאמר הבא.

 

מדוע אני לא מצליח/ה למצוא זוגיות

אז למה קשה למצוא זוגיות? התשובות יכולות להיות רבות ולהשתנות מאדם לאדם, ולהלן כמה מהן – לאו דווקא לפי סדר החשיבות. אחת הסיבות הנפוצות קשורה בחוסר מוכנות וחוסר בשלות. על פניו, אנו מחפשים ורוצים מאוד למצוא את האהבה שלנו, אך למעשה במישורים מסוימים עוד איננו מוכנים לבצע את הבחירה. לדוגמא, בימינו אנשים רבים מתמכרים למעשה לחיפוש עצמו, מעבירים שעות ארוכות מול אפליקציות הדייטינג, שם ההיצע נרחב ביחד עם הריגושים והפנטזיות. כך, אנשים עוברים מדייט לדייט כשברקע מכרסמת הידיעה שאולי קיים מישהו אחר שיהיה יותר טוב, מושלם עבורם. 

יחד עם זאת, חוסר הבשלות יכול להיות נעוץ בהיבטים אחרים, הקשורים לאישיות. למשל, יש מי שבשבילם כניסה לזוגיות משמעותית מסמלת מעבר משלב אחר, צעיר או ילדי יותר של החיים, לעבר שלב בוגר ואחראי יותר. לעיתים התפיסה הזו מעוררת חששות הקשורים לאובדן של חופש, של חיי הרווקות, של היכולת לקבוע בעצמי לעצמי את סדר היום ואת איך שאני חי את חיי. עבור אנשים כאלו, הזוגיות הנכספת גם כרוכה בתחושה מסוימת של איום על “החיים הטובים”, ועל העצמאות האישית שמעתה יהיה צורך לוותר על חלקים ממנה לטובת החיים עם בן הזוג. על כן, קשה אף לעשות את הצעד הראשון, או שנתקעים בצעדים הקצת מתקדמים יותר וממהרים לסיים את הקשרים הנרקמים בעודם באיבם.

מה שצריך להבין לגבי קושי למצוא זוגיות, הוא שהקושי אינו טמון באופן בלעדי בעולם שבחוץ, בכך שלא נשארו יותר גברים או נשים טובים, כאלו שיוכלו להתאים לכם כאהובים, חברים ושותפים לחיים. למעשה, האתגרים שיש להתמודד איתם נמצאים בתוכנו. לדוגמא, יש שחוו לאורך השנים חוויות לא פשוטות ואף קשות במערכות יחסים, והכוונה אינה דווקא לקשרים רומנטיים אלא לסביבה החברתית ובעיקר במשפחה הגרעינית. ילד שגדל למשל במשפחה בה היחסים היו רעועים ואף משבריים, עשוי בהחלט לנהוג בהססנות במציאת בן זוג עקב החשש (מודע או לא מודע), מפני שובן של אותן חוויות קשות. באותו האופן, אנשים שנכוו במערכות יחסים קודמות בהקשר רומנטי, שחוו פגיעות ונטישות, עשויים להיתקל בקושי להסיר את חומת המגן הרגשית שבנו לעצמם, ובאמת לתת לאחרים להיכנס אל הלב.

 

בחירות שגויות

כששואלים למה קשה למצוא זוגיות כדאי להסתכל גם על הניסיונות שהיו עד כה, שמן הסתם לא עלו יפה. לעיתים מתברר שהבחירות בבני הזוג שעימם היו קשרים באורך כזה או אחר, היו בלתי מדויקות. לדוגמא, יש הבוחרים בני זוג כשכבר התחושות הראשוניות אומרות שיש כאן חוסר התאמה, למשל על בסיס תחומי העניין בחיים, האישיות או העומק הרגשי, אבל עם תקווה ושאיפה ש – “עבודה” על האדם הזה תשנה אותו ותהפוך אותו למושלם עבורם. או לדוגמא, יש המחפשים רק את האדם שיגרום לרעידת אדמה רגשית, להתאהבות גדולה שמסנוורת את כל התכונות האחרות. כך, אם פוגשים אדם באמת מתאים אך כזה שהאהבה אליו תגדל ותצמח יותר בהדרגה, נוטים לוותר. ולעומת זאת, בוחרים בני זוג שמעוררים התרגשות עזה, אך מתבררים עם הזמן כבלתי מתאימים.

 

מעבר לכך, יכולות להיות סיבות רבות נוספות, כגון ביקורתיות גבוהה מדי כלפי בני זוג פוטנציאליים או ביקורת עצמית מאוד גבוהה, בחירה בבני זוג בלתי אפשריים (אישה נשואה למשל..), פחד להתפשר ולטעות, ועוד. על כן, למי שחווה קושי בתחום, כמו רבים אחרים, כדאי להתייעץ עם אשת מקצוע על מנת להגיע לתובנות ולהיכרות עצמית טובה יותר, כמו גם להבנה מדויקת יותר לגבי הרצונות האמיתיים ובן הזוג שיכול להתאים.

 

לפרטים נוספים ולשיחה עם מטפלת זוגית מנוסה בנושא, התקשרו לטלפון 054-4501925.

 

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר