על פרידה ממאהב נשוי

רומן מחוץ לנישואים הינו שכיח ונפוץ בישראל 2022, הן כאשר גבר נשוי והן כאשר האישה היא הנשואה. בשורות הבאות ייכתב על רומן גבר נשוי והפנייה תהיה בנקבה (לאישה), עם כי הכוונה גם לרומן של גבר עם אישה נשואה.

 

אתגרים של רומן עם גבר נשוי

לא פעם, רומנים כאלו מלווים בתחושות סוערות, לפחות בתחילת הקשר. אחד מגורמי הריגוש הינו הסוד הכמוס שאת מסתירה למען בן הזוג הנשוי, כדי להגן עליו. ההסתרה מעוררת התרגשות או מתח, ואת הופכת לכוכבת בסרט הוליוודי רווי דרמות. זהו חלק מהקסם ברומן מחוץ לנישואים. אולם במשך הזמן, מופיעים בהדרגה יותר ויותר אתגרים מורכבים.

כך, למשל, אם את משלה את עצמך, שהגבר הנשוי יעזוב את אשתו למענך, ותהפכי ממאהבת סמויה לאישה היחידה בחייו, את עלולה להתאכזב ולהיווכח שהדבר לא יתממש. הדבר מוזר בעינייך, כי הרי לפי תחושתך אותך הוא אוהב, אלייך הוא משתוקק, את מקור הלהט והאנרגיה שלו, אלייך הוא נמשך, ובפנייך הוא חושף את סודותיו הכמוסים. מדוע אינו עוזב, אם כך את אשתו? הרי את אומרת לעצמך :”הוא אינו כבול באזיקים”… ובכן, המציאות מורכבת יותר.

מסתבר שישנם דברים חזקים ומשמעותיים מאוד מהם התעלמת, שכובלים אותו לאשתו ולילדיו: חשש שהילדים יפגעו, הקושי לוותר על קשריו עם המשפחה המורחבת, רגשי אשם שהוא הורס את הבית שבנה, סוגיות כלכליות שונות, ורגשות שעדיין קיימים אצלו כלפי אשתו. ההשלכות המורכבות של הגירושין, עשויות להרתיע אותו מלהיפרד מאשתו. והרי אילו רצה באמת להתגרש, סביר להניח שכבר היה עושה זאת.. כך, מה שסיפק לך בתחילה הנאה מסוד כמוס, הופך בהדרגה לנטל של חיים באפלה, שמצמצמים את עצם קיומך ומעיקים עלייך.

מעבר לזאת, את עשויה לגלות במהלך הדרך שמערכת היחסים ביניכם איננה שיוונית: בעוד שאת מפנה כלפי בן זוגך הנשוי את כל האנרגיות שלך, ואת תמיד שם בשבילו- עונה לטלפונים, עומדת לצידו כאשר הוא מדוכדך, מבינה ומכילה אותו- הרי שהוא אינו מסור לך באופן מלא. לעיתים אינו יכול לענות לטלפון, לעיתים קרובות אינו יכול להגיע אלייך כשאת בודדה וזקוקה לו.

כך, את בעצם הכינור השני בהשוואה לאשתו.

 

ייתכן שההשלכות של פרידה ממך אינן קלות בשבילו, אבל לפרק תא משפחתי הרבה יותר קשה. למעשה, בעוד שאת חושבת על אנחת הרווחה וההקלה שלו, כאשר הוא ייפרד מאשתו וייצא לחופשי, הרי שעבורו “חזרה למוטב” מבחינה “מוסרית”, סיום ההסתרה והשקרים, ולחזור להיות אבא טוב ובעל טוב – כל אלו הרבה יותר קלים ואף מפתים במידת מה, מאשר להתגרש. ובאמת, העובדה היא שזה לא קורה.

 

האם ואיך לסיים רומן עם גבר נשוי

אין בכוונתו של מאמר זה לומר לך שאת עושה משהו אסור, לא מוסרי ולא טוב. הכוונה היא להצביע על אתגרים ברומן עם גבר נשוי, שלא נראים בתחילת הקשר כי העיניים מסונוורות, והולכים ומתגלים בהדרגה. בנוסף, אם את מתחילה לחשוב על פרידה ממאהב נשוי, אין ספק שגם כאן קיימים קשיים לא מבוטלים.

התמודדות עם סיום רומן כזה מלווה לרוב בתהליך של התפכחות כואבת. היא כוללת למשל הכרה במצב כפי שהוא, שהחלומות והציפיות שלך לא התממשו, ואולי אף לא היו יכולים להתממש מלכתחילה. היא כוללת גם הכרה בסבל שאולי נגרם לאשתו וילדיו של אותו גבר, ושאת היית שותפה לכך. שוב, אין הכוונה לומר שעשית משהו “לא בסדר”, אבל כדי שתוכלי להמשיך הלאה תצטרכי להתבונן על ההשלכות של מעשייך מכל הכיוונים, כי הכחשה והדחקה לא עובדות לאורך זמן.

כמובן שפרידה מגבר נשוי כוללת גם התמודדות עם אובדן, תהליך של אבל על הרגשות העמוקים שאולי עדיין קיימים, על הפנטזיות והמשאלות שלא התגשמו, הפחד להיות לבד, ועוד. וישנה גם השאלה כיצד בעצם לעשות זאת: האם בשיחה פנים אל פנים או בטלפון, האם בבת אחת או בהדרגה, האם בכעס או בשיקול דעת, האם את שוקלת לנקום בו ולספר לאשתו, וכן הלאה.

 

ואם אינך בטוחה ואת מתלבטת אם אכן את רוצה לסיים רומן מחוץ לנישואין, מומלץ להעמיק, לבדוק מהו מקומך בקשר הזה, מה הן התקוות והאשליות שיכולות להתגשם או לא, מה ההשלכות של הקשר על חייך, מהם המחירים שאת משלמת אל מול יתרונות הקשר, והאם את בוחרת לסיים את הרומן עם הגבר הנשוי או להמשיך לשמור עליו. ההתלבטויות הללו מורכבות וקשות. כדאי מאוד לעבד אותן לעומק במסגרת טיפול מקצועי.

לפרטים נוספים ולשיחה עם מטפלת זוגית מנוסה בנושא, התקשרי לטלפון 054-4501925.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר