חיי היום יום נעים בקצב מהיר. האדם עובר ממקום למקום, נתקל באנשים רבים וממלא משימות בלוח זמנים צפוף. אך, בכל ערב, אדם חוזר לביתו – אל התא המשפחתי שלו. לכן, חשוב לטפח מערכת יחסים בריאה עם בן או בת הזוג, בה תרגישו בטוחים ומוגנים. מאמר זה יסקור את המושג אינטימיות רגשית, יציג את יתרונותיו של החיבור הרגשי ויציע דרכים לשיפור האינטימיות הרגשית במערכת היחסים.

מהי אינטימיות רגשית?

מושג זה מתייחס לרמת הקרבה, אמון וחיבור בין שני אנשים במערכת יחסים. ישנם אנשים אשר חושבים כי אינטימיות מתבססת רק על חיבה פיזית, אך לא כך הדבר. למעשה, אינטימיות כוללת גם פתיחות רגשית והבנה בין בני הזוג. לרוב, מערכת יחסים בריאה מבוססת על שיתוף רגשות ומחשבות של בני הזוג תוך יצירת מרחב בטוח לתמיכה והבנה רגשית בכל מצב.

מהם היתרונות של אינטימיות בזוגיות?

יש לומר כי ישנם יתרונות רבים לאינטימיות רגשית בזוגיות:

  • תקשורת –חיבור רגשי בזוגיות מסייע ביצירת תקשורת פתוחה וכנה, ומאפשר לבני הזוג לבטא את עצמם בצורה אותנטית. האינטימיות הרגשית מעמיקה את הקשר בין בני הזוג, מטפחת תחושת שייכות וקרבה.
  • אמון ותמיכה – אדם עובר מסעות שונים בחייו, ולעיתים, הוא זקוק לאוזן הקשבת שתהיה שם בשבילו. לכן, חיבור רגשי מחזק את בסיס האמון בזוגיות ויוצר תחושת ביטחון ואמינות. החיבור העמוק מאפשר לבני הזוג לספק ולקבל נחמה, אמפתיה ותמיכה בזמנים מאתגרים.
  • מיניות – לעיתים קרובות, קשר רגשי עמוק משפיע לטובה על האינטימיות הפיזית והמינית.

איך ליצור אינטימיות רגשית?

אם אתם מרגישים כי אין אינטימיות בזוגיות שלכם, הנה מספר דרכים שיוכלו לעזור לכם:

  • יצירת סביבה מכילה – צרו סביבה של תקשורת פתוחה ולא שיפוטית. עודדו אחד את השני להביע מחשבות, רגשות וצרכים ללא חשש מביקורת. היו נוכחים וזמינים רגשית עבור בן/בת הזוג, תוך גילוי אמפתיה לרגשותיהם. נסו “להיכנס לתוך הנעליים” של בן או בת הזוג ולראות את הדברים מנקודת מבטם. השתמשו במילים ובביטויים המשדרים תמיכה ומראים כי אתם שם בכל מצב.
  • פגישות אינטימיות – הקדישו זמן קבוע, בו אינכם מתעסקים בדברים אחרים, כדי ליצור חיבור משמעותי עם בן או בת הזוג. תוכלו לחקור יחד תחומי עניין או תחביבים משותפים שיאפשרו לכם להתחבר ברמה עמוקה יותר וליצור חוויות מעצימות.\
  • חיבה פיזית – מגע פיזי, כמו חיבוק, החזקת ידיים או התכרבלות, משרים תחושות של בטחון וקרבה, אשר בהתאמה יכולים להעצים את האינטימיות הרגשית ביניכם.
  • ייעוץ זוגי – אם אתם מרגישים שניסיתם את כל הטכניקות, אך מערכת היחסים שלכם זקוקה למבט מהצד, כדאי לחפש הדרכה מקצועית, כמו טיפול זוגי או ייעוץ. טיפול זה יוכל לסייע לכם לשפר את התקשורת ולחזק את הקשרים הרגשיים.

מהו טיפול זוגי?

טיפול זוגי הוא טיפול המתמקד בפתרון בעיות שונות בתוך מערכת יחסים. טיפול זוגי מספק סביבה בטוחה ותומכת בה זוגות יכולים לעבוד יחד עם מטפל מקצועי ומיומן. המטרות העיקריות של הטיפול הן:

  • שיפור התקשורת – טיפול זוגי עוזר לבני הזוג ללמוד דרכים בריאות יותר לבטא את מחשבותיהם, רגשותיהם וצרכיהם, תוך שיפור מיומנויות ההקשבה שלהם. באמצעות תקשורת נכונה, הזוגות יוכל להבין טוב יותר אחד את השני, לצמצם אי הבנות ולבנות קשר חזק יותר.
  • פתרון קונפליקטים – כל מערכת יחסים נתקלת בקונפליקטים ובחילוקי דעות. טיפול זוגי מספק מסגרת מובנית לחקור ולטפל בקונפליקטים בצורה נכונה. המטפל עוזר לזוגות לזהות את הבעיות הבסיסיות ומציע אסטרטגיות שונות לפתרון בעיות.
  • בניית אמון מחדש – אמון הוא הבסיס למערכת יחסים בריאה. טיפול זוגי מסייע לזוגות לבנות מחדש אמון כאשר הוא נפגע עקב בעיות כמו בגידה, הפרת גבולות או חוסר יושר. המטפל מנחה את בני הזוג בהבנת הסיבות שיצרו את הפרת האמון ומסייע בפיתוח אסטרטגיות לבניית האמון מחדש.
  • חיזוק הקשר הרגשי – טיפול זוגי מתמקד בהעמקת הקשר הרגשי בין בני הזוג על ידי טיפוח אמפתיה, הבנה ותמיכה. המטפל עוזר לבני הזוג לזהות ולבטא את צרכיהם הרגשיים, תוך יצירת מרחב בטוח לפגיעות ותמיכה הדדית.
  • טיפול בבעיות אינדיבידואליות – טיפול זוגי מכיר בכך שהרווחה האישית משפיעה על מערכת היחסים הזוגית. המטפל עשוי להתייחס לנושאים אינדיבידואליים כגון חרדה, דיכאון או טראומה מהעבר המשפיעים על הדינמיקה הזוגית. על ידי התמודדות עם אתגרים אישיים, זוגות יוכלו לתמוך טוב יותר זה בזה ולקדם מערכת יחסים בריאה.
  • שיפור שביעות רצון ממערכות יחסים – טיפול זוגי נועד להגביר את שביעות הרצון והאושר בזוגיות. המטפל מסייע לזוגות לזהות את החוזקות שלהם, לטפח אינטראקציות חיוביות וליצור יחד מטרות משותפות.

הרצלה צח היא מטפלת זוגית ומינית מוסמכת על ידי איט”ם (האגודה הישראלית לטיפול מיני). בנוסף, היא פסיכותרפיסטית המתמחה בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית (CBT). כמו כן, מדריכה פרטנית וקבוצתית של מטפלים זוגיים ומיניים, סטודנטים ומתמחים. ניתן לקבוע טיפול יחיד או בזוג בקליניקה הפרטית שלה בקריית ביאליק ובמרכז תל אביב. צרו קשר עוד היום בטלפון 054-4501925 או בכתובת המייל herzela.zach@gmail.com. לפרטים נוספים לחצו כאן.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר