אורגזמה היא שחרור עוצמתי ומרגש של הנאה שגברים חווים במהלך פעילות מינית, לבד או עם שותפים. עם זאת, גברים מסוימים עשויים להגיע לאורגזמה במהירות, עובדה אשר עשויה להוביל לירידה בסיפוק המיני, בקרב הגבר עצמו וכן אצל בן או בת הזוג שלו. מאמר זה יעמיק במושג האורגזמה הגברית, יבחן את משמעותו ואת הסיבות האפשרויות לכך שגבר גומר מהר. המטרה היא להעניק לגברים את הכלים להאריך את ההנאה שלהם וכך להעצים את החוויה המינית.

מהי אורגזמה גברית?

כאמור, אורגזמה גברית היא תגובה פיזיולוגית המתרחשת במהלך גירוי מיני וכרוכה בשחרור של מתח מיני מצטבר. בדרך כלל, היא באה לידי ביטוי בתחושות גופניות עזות והתכווצויות שרירים. הגעה לאורגזמה היא חלק טבעי ובלתי נפרד מהחוויה המינית של גברים, התורמת לסיפוק המיני שלהם.

מהי שפיכה מהירה?

שפיכה מהירה היא אחת מהדיספונקציות המיניות השכיחות ביותר במכלול ההפרעות בתפקוד המיני. זו תופעה נפוצה מאוד ממנה סובלים כשליש מהגברים. בקרב חלק בעיית השפיכה המהירה היא ראשונית כלומר, מופיעה מאז תחילת הפעילות המינית עם בת /בן הזוג. בקרב חלק אחר, הבעיה היא שניונית, עקב משבר נפשי או בעיה פיזיולוגית מסוימת.

אצל רבים מתפתחת הבעיה עקב חרדה, בייחוד כאשר מדובר בגבר צעיר וחסר ניסיון מיני. בעקבות השפיכה המהירה נוצרות תחושות כישלון וכעס עצמיות של הגבר על עצמו, שרק מגבירות את החרדה ומעצימות את השפיכה המוקדמת.

למה גברים גומרים מהר?

רבים לא יודעים, אבל הנסיונות לעכב או למנוע את השפיכה, אסטרטגיה בה נוקטים לא מעט גברים הסובלים משפיכה מהירה, תוך כיווץ שרירי האגן, גורמים באופן פרדוקסלי לשפיכה מהירה יותר. בנוסף לכך, הגבר עסוק כל כך במדידת הזמן שעבר מהחדירה לנרתיק ועד לפליטת הזרע , שאינו נוכח רגשית בעת האקט המיני.

לכן אין פלא שהגבר גומר, אבל לא פנוי להנאה, מתוסכל ולא מגיע לאורגזמה. קיים ניתוק תחושתי, והרגשות היחידים המופיעים הם כעס עצמי, מבוכה ותחושה שאיכזב את בן\ בת הזוג שלו.

אם סיימת אקט מיני ושאלת את עצמך “למה אני גומר מהר?” תדע כי אתה לא לבד! גברים רבים נתקלים בהפרעה של שפיכה מהירה בשלבים שונים בחייהם. מה זה אומר שגבר גומר מהר? הנה מספר סיבות אפשרויות להיווצרות הבעיה:

  • רגישות מוגברת – לגברים מסוימים עשויה להיות רמה גבוהה יותר של רגישות לפין, מה שהופך אותם לרגישים יותר להגעה לאורגזמה במהירות. רגישות מוגברת זו יכולה להוביל לעוררות מינית גבוהה, וכתוצאה מכך גם האורגזמה תהיה מהירה באופן יחסי.
  • גורמים פסיכולוגיים – חרדת ביצוע או גירוי יתר, יכולים לתרום לעובדה כי גבר גומר מהר. תחושות של לחץ או הסחת דעת במהלך מפגשים מיניים עלולות לשבש את היכולת לשמור על שליטה על האורגזמה.
  • חוסר ניסיון מיני – במקרים מסוימים, לגברים שאינם מנוסים מינית עשויה להיות פחות שליטה על העוררות והאורגזמה שלהם. ככל שאנשים מתוודעים יותר לגופם ולתחושות המיניות שלהם, הם יכולים ללמוד לזהות את הסימנים לכך שהאורגזמה קרבה ולהשתמש בטכניקות כדי לדחות את השיא.
  • גורמים פיזיולוגיים – חוסר איזון הורמונלי, הפרעות זקפה או מצבים רפואיים שונים, יכולים להשפיע על העיתוי של הגעת אורגזמה גברית.

איך מטפלים בבעיה של גבר שגומר מהר?

לאחר העיסוק בשאלה למה גומרים מהר, הגיע הרגע להבין כיצד מטפלים בהפרעה זו. אם אמרת לעצמך לא פעם, אני גומר מהר מאוד, כדאי שתדע שישנם פתרונות:

  • חקר עצמי – אוננות יכולה לסייע לגברים להשיג מודעות ושליטה טובה יותר על התגובה שלהם בזמן עוררות. על ידי תרגול טכניקות והתנסות ברמות שונות של גירוי, גברים יכולים ללמוד לזהות את דפוסי העוררות האישיים שלהם ולפתח טכניקות להארכת ההנאה לפני שיגיעו לשיא. טכניקות אלו כוללות הפסקה קצרה של גירוי מיני כאשר מתקרבים לשיא ולאחר מכן חידוש הפעילות והעוררות המינית. בנוסף, ניתן להשתמש בקונדומים עבים יותר או להאריך את הזמן של המשחק המקדים.
  • תקשורת והבנה הדדית – תקשורת פתוחה וכנה עם בן או בת הזוג היא חיונית להתמודדות עם הבעיה. באמצעות שיח על הרצונות, הדאגות וההעדפות של כל אחד מבני הזוג, תוכלו למצוא טכניקות ואסטרטגיות שיעזרו לכם להפיק הנאה וסיפוק מהחוויה המינית שלכם.
  • התנסות בתנוחות שונות – אם אתה אומר לעצמך “אני גומר מהר”, אולי כדאי שתתנסה בתנוחות שונות. תנוחות מסוימות, המאפשרות חדירה עמוקה יותר או מספקות פחות גירוי לאזורים הרגישים ביותר, יכולות לסייע בדחיית האורגזמה. התנסות בתנוחות שונות ומציאת תנוחות שעובדות בצורה הטובה ביותר עבורך ועבור בן או בת הזוג שלך יכולה להוביל לחוויות מיניות לאורך זמן.
  • חיפוש הכוונה מקצועית –אם החששות נמשכים או אם ישנם גורמים רפואיים או פסיכולוגיים בסיסיים התורמים לכך שישנה בעיה – גומר מהר, פנייה להדרכה מרופא או מטפל מיני מוסמך יכולה לספק תמיכה רבת ערך. מומחים אלו יכולים להציע אסטרטגיות מותאמות, ולטפל בכל דאגה ספציפית כדי להקל על המחסומים הפסיכולוגיים, ולאפשר לגברים להאריך את חוויותיהם המיניות. בטיפול המיני מתמקדים בחוויה הרגשית של האקט המיני, במקום בספירת הזמן (משניות ועד לדקות) או מספר תנועות האגן עד לשפיכה.

חשוב לציין, שככל שהגבר פונה בשלב מוקדם יותר לטיפול מיני, כך נחסכים ממנו סבל, בושה ותסכול. הסיבה היא שפחות מתקבעים הדפוסים של השפיכה המהירה וחיי המין שלו משתפרים מאוד.

איך בוחרים מטפל מיני?

אם אתה מרגיש כי אתה זקוק לטיפול מיני, כדאי שתיקח בחשבון מספר גורמים בבחירת המטפל:

  • מומחיות וניסיון – חפשו מטפלים מיניים בעלי אישורים וכישורים מתאימים בתחום.
  • גישה וטכניקות טיפול – לכל מטפל יש טכניקות עבודה משלו. מטפלים שונים עשויים להשתמש בגישות שונות של פסיכותרפיה כמו: CBT ,EFT, מיינדפולנס, דמיון מודרך ועוד.
  • קשר אישי – חשוב שתרגיש בנוח עם המטפל המיני. חפשו מטפל שיוצר מרחב בטוח ולא שיפוטי, מקשיב ומפגין אמפתיה והבנה. קשר טוב עם המטפל יהפוך את הטיפול לאפקטיבי.
  • סודיות ומקצועיות – יש לוודא שהמטפל המיני מקפיד על סודיות ואתיקה מקצועית. אמון וסודיות הם הבסיס למערכת יחסים טיפולית מוצלחת.

הרצלה צח היא מטפלת זוגית ומינית מוסמכת על ידי איט”ם (האגודה הישראלית לטיפול מיני). בנוסף, היא פסיכותרפיסטית המתמחה בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית (CBT). כמו כן, הרצלה צח מדריכה פרטנית וקבוצתית של מטפלים זוגיים ומיניים, סטודנטים ומתמחים. ניתן לקבוע טיפול יחיד או בזוג בקליניקה הפרטית שלה בקריית ביאליק ובמרכז תל אביב. צרו קשר עוד היום בטלפון 054-4501925 או בכתובת המייל herzela.zach@gmail.com . לפרטים נוספים לחצו כאן.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר