אשר אחד מבני הזוג או שניהם סובלים מהיעדר חשק מיני נוצר חוסר סיפוק מהותי מהיחסים, המלווה בתסכול, כעסים והאשמות. במקרים אלו, טיפול בחוסר חשק מיני יכול בהחלט לעזור.

טיפול מיני בחיפה והקריות ובמרכז תל אביב

טיפול מיני באזור הצפון וטיפול מיני באזור המרכז: טיפול מיני בתל אביב, חיפה והקריות

למי מיועד טיפול מיני?

בעיות במיניות הן דבר נפוץ למדי. למעלה מ 40% מהאנשים יתקלו בשלב זה או אחר בבעיה בתחום המיני ועשויים להזדקק לעזרה בתחום, ולפנות לטיפול מיני.

נשים וגברים, רווקים וזוגות,  מתמודדים בתחנות שונות במעגל החיים עם קשיים במיניות: בגיל ההתבגרות וכבוגרים צעירים, בהריון, בלידה, במהלך טיפולי פוריות, בגיל מבוגר או בזיקנה. חלק מהבעיות מופיעות בכל מערכות היחסים, וחלקן ייחודיות לזוגיות בעלת אופי מסוים.

מכיוון שהמיניות היא תחום רגיש ועדין, גורמים רבים יכולים להשפיע עליו ו”לחבל” בו: מסרים שליליים במשפחה בנוגע למין כ”מלוכלך ואסור”, התעללות פיזית, פגיעה מינית, התלבטויות בנוגע לזהות המינית, טראומה, חרדות, דיכאון ועוד. נוספים לכך נכות הגורמת לפגיעה בתיפקוד המיני, מחלות, טיפולים תרופתיים ועוד. חלק מהבעיות קשורות לאינטימיות או בעיות באינטימיות במערכות יחסים זוגיות. קונפליקטים קשים בזוגיות והתמודדות עם משברים עשויים לפגוע במיניות המשותפת, אבל גם בעיות שגרתיות יותר הקשורות ללחצי היומיום.

הטיפול המיני מותאם לאדם או הזוג הפונים לטיפול ולקשיים הספציפיים אותם הם חווים, למשל: חוסר חשק מיני, פער בתשוקה בין בני הזוג, שפיכה מוקדמת, שפיכה מעוכבת, וגינזמוס, חרדה מינית, חוסר סיפוק וקושי להגיע לאורגזמה אצל האישה או הגבר. אפשר להגיע לטיפול מיני בזוג או לבד בהתאם לסיטואציה, הקושי והמטרה.

***

אחת הבעיות השכיחות בגללה פונים לטיפול מיני היא חוסר חשק מיני. מהם הגורמים לחוסר חשק מיני ומתי כדאי לפנות לטיפול מיני?

אין ספק כי יחסי המין מהווים חלק אינטגראלי וחשוב ביותר אצל מרבית הזוגות. יחסי המין הם המקום שבו ניתן לבטא באופן שלם את הרגש, התשוקה והחיבה, לחוות אינטימיות משותפת ולתת דרור לפנטזיות. לכן, כאשר אחד מבני הזוג או שניהם סובלים מהיעדר חשק מיני נוצר חוסר סיפוק מהותי מהיחסים, המלווה בתסכול, כעסים והאשמות. פערים בתשוקה המינית בין בני הזוג עשויים לגרום למתחים רבים. במקרים אלו, טיפול בחוסר חשק מיני יכול בהחלט לעזור.

סיבות וגורמים לחוסר חשק מיני 

ממה נגרם חוסר חשק מיני? למעשה, חוסר חשק מיני יכול לנבוע מסיבות שונות ולכלול היבטים רפואיים ופסיכולוגיים כאחד. יתר על כן, הבעיה  של כל אחד מבני הזוג יכולה להיות קצרת מועד, להיות כרונית ולהתפרס על פני כל הקשרים שהיו לו בעבר, או להיות תלויה במצב ספציפי כמו הריון ולידה. גם במהלך טיפולי פוריות מופיע לרוב חוסר חשק מיני. מבחינה פסיכולוגית, מאחורי חוסר החשק יכולים להסתתר למשל כעסים מודחקים כלפי בן הזוג, נטירת טינה, תחושת ניצול מוצדקת או לא מוצדקת, אירועים טראומתיים ואחרי מן העבר, ועוד. מעבר לכך, הסיבה יכולה להיות טמונה בהיעדר אינטימיות מספקת בזוגיות, בחוסר תיאום ותקשורת לגבי ההעדפות במיטה, וכן במצבי חיים משתנים שיוצרים מתח וחרדה בתקופה מסוימות, כמו פיטורין מהעבודה.

מדוע מומלץ לפנות לטיפול מיני להתמודדות עם בעיית חוסר חשק מיני? 

ניתן לראות אם כן, שנושא זה של חוסר חשק אינו רק רגיש, אלא גם מורכב מאוד ויש לטפל בו בעדינות הראויה, ומתוך ראיית התמונה השלמה. במרבית המקרים, בני הזוג אינם מסוגלים לראות בעצמם את התמונה הזו, נתקעים במעגלי כעסים והאשמות, ולא מצליחים למצוא מוצא מן המעגל. זהו בדיוק תפקידה של המטפלת בטיפול זוגי מיני, המאפשרת לבני הזוג יחדיו או לאדם הפרטי לרדת לעומקן של הסיבות, להבין את שאיפותיו ורצונותיו, ולהשיב לחייו את החשק המיני שכה חסר לו.

הרבה פעמים אחד מבני הזוג יביע התנגדות לפניה לטיפול המיני מתוך תחושת בושה וחששות כאלו ואחרים. חשוב להתגבר על הבושה ולפנות לקבלת עזרה מתאימה, על מנת לאפשר זוגיות מלאה ושלמה, ומיניות מספקת.

טיפול מיני באזור הצפון וטיפול מיני באזור המרכז:

קליניקות לטיפול מיני בתל אביב, חיפה והקריות

הרצלה צח היא מטפלת זוגית מוסמכת ומטפלת מינית מוסמכת. בעלת ניסיון של מעל ל-30 שנה בתחום הטיפול והיעוץ. כמו כן הרצלה היא מדריכה מוסמכת מטעם אגודה לטיפול משפחתי וזוגי. ב-15 השנים האחרונות מדריכה מטפלים זוגיים, מתמחים וסטודנטים בסקטור הפרטי והציבורי, בהדרכות פרטניות וקבוצתיות.

טיפולים פרטניים, זוגיים ומיניים, והדרכות למטפלים, מתקיימים בקליניקה במרכז תל אביב ובקליניקה בקרית ביאליק.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר