דיונים על אינטימיות ותשוקה מינית בתקופת מלחמה, בדרך כלל נדחקים לקרן זווית. אלא שההתייחסות לנושאים אלה חשובה מאד, מכיוון שהם משפיעים באופן משמעותי על התחושה הכללית ומצב הרוח של יחידים וזוגות בתקופות של עימות. כיוון שכך, טיפול מיני בזמן מלחמה הוא כלי חשוב ואף הכרחי במקרים מסוימים, כדי להתמודד עם מצבים מורכבים שמתעוררים בתקופה זו. ברוב המקרים, טיפול כזה משפיע לטובה על מערכת היחסים האינטימית.

מיניות במלחמה – כשהחשק נעלם

תקופת מלחמה עלולה לגבות מחיר רגשי ונפשי, שעשוי להתבטא בין היתר בפחד, מתח וטראומה. החשיפה הישירה או העקיפה לאלימות וחוויות האובדן השכיחות בתקופה כזו, עלולות להיות בעלות השלכות פסיכולוגיות מרחיקות לכת. במקרים רבים, אלה מתבטאות גם בפגיעה משמעותית בחשק המיני.

מעבר למצבים הנפשיים הללו, ישנם גורמים נוספים שמפחיתים את הצורך והרצון לאינטימיות ולמגע מיני. אלה יכולים להיות למשל תחושה של חוסר ביטחון קיומי, התעצמות של חרדת ביצוע וגם רגשות אשם, המשפיעים על היכולת ליהנות מיחסי מין בזמן שאחרים חווים סבל. כל אלה יכולים להביא לקושי בעוררות, קושי לחוות אורגזמה וכאמור, לירידה כללית בחשק המיני.

חשוב להכיר ולהתייחס להיבטים הללו במיוחד בתקופת מלחמה, שכן הם עלולים לערער את מערכת היחסים של זוגות, הנדרשים להתמודד עם הקשיים הללו יחד. אלה יכולים להתבטא בפער בין בני הזוג, כאשר לאחד מהם יש חשק מיני ירוד בעוד לשני חשק מיני עז. בנוסף, כאשר כבר ישנם קשיים בתחום המיני והזוגי, המתח והחרדה המאפיינים את תקופת המלחמה עלולים להחמיר את הקונפליקט הקיים.

חשק מיני ומלחמה – 5 טיפים להתמודדות עם ירידה בחשק המיני

אמנם יש כאלה שמצליחים לשמור על חיי מין פעילים גם בתקופה כזו, אך כאמור, במקרים רבים אנשים חווים ירידה בחשק המיני. הנה כמה טיפים שעשויים לסייע בהתמודדות עם הבעיה:

  • זה זמני – כאשר בעיות במיניות מתעוררות בתקופה של מלחמה, חשוב להבין שמדובר בבעיה שניתן לטפל בה והיא כמעט תמיד תהיה בת חלוף.
  • לא להתבייש – מכיוון שמדובר במצב שמשפיע על כולם, גם מבחינה מינית, אין מה להתבייש ולהסתיר את הקשיים. ההפך הוא הנכון – מומלץ לחלוק את התחושות עם בן או בת הזוג, עם חבר קרוב וכמובן עם מטפלת מינית מוסמכת.
  • לא להילחץ – לעיתים מרוב רצון לפתור את הבעיה, מנסים להתעלם ממנה ולהתכחש אליה. הדבר יוצר סיטואציות בהן ניגשים למגע מיני מתוך לחץ ולא מתוך רצון אמיתי, מה שרק מגביר את הקושי.
  • ליצור סביבה רגועה ומזמינה – שמירה על שגרה של מגע נעים כמו ליטוף או חיבוק, יצירת אווירה נעימה בבית ובחדר השינה והפחתה בחשיפה לשידורי החדשות, הם רק חלק מהדברים שניתן לעשות על מנת להרגיע את המערכת ולתת הזדמנות למגע מיני להתקיים.
  • להקשיב – לכל אחד מבני הזוג יש צרכים, תחושות ורצונות שונים בהיבט המיני, גם בימי שגרה. במיוחד בתקופה מאתגרת, חשוב שכל אחד מהם יקשיב לעצמו, יבין מה הם הצרכים הרגשיים והגופניים שלו, וישתף בהם את בן או בת הזוג.

 

טיפול מיני בזמן מלחמה – איך זה יכול לעזור?

כאשר ישנה מודעות עצמית גבוהה, יכולת הרגעה פנימית ותקשורת פתוחה וקרובה בין בני הזוג, קיים סיכוי להתגבר על בעיות במיניות באופן עצמאי. אלא שברוב המקרים, לא כל הנתונים הללו מתקיימים. באופן טבעי, הסיטואציה מחריפה כאשר מדובר בתקופה קשה, מלחיצה וממושכת. במצב כזה, מומלץ לפנות לטיפול מיני זוגי, שיעזור לשני בני הזוג להתמודד עם עימה.

טיפול כזה מתמקד בדרך כלל בשיפור מיומנויות התקשורת ביניהם בכל הנוגע לחיי המין המשותפים ולזוגיות בכללותה; במתן כלים ליצירה הדרגתית של אינטימיות פיזית; בשכלול יכולת ההקשבה פנימה והחוצה; ובלמידה כיצד ניתן להרגיע את החששות ולמתן את הציפיות והלחצים של שני הצדדים.

הרצלה צח – מטפלת מינית וזוגית מוסמכת

תקופת מלחמה היא תקופה רוויית לחצים, פחדים וקשיים מסוגים שונים. אחד הנפוצים שבהם, הוא ירידה דרמטית בחשק המיני. כאשר נמצאים בקשר זוגי, הדבר עלול לטלטל את מערכת היחסים ולהפוך אותה למקור התמודדות נוסף. לכן, אם אתם מרגישים שבזמן המלחמה התעוררה פגיעה בתפקוד המיני שלכם, אני ממליצה לכם לפנות לטיפול מיני ולא להזניח את הבעיה. על אף שהיא ברוב המקרים זמנית ופתירה, טיפול מתאים יעזור להתגבר עליה בקלות ובמהירות רבה יותר, ולמנוע פגיעה משמעותית במערכת היחסים. כמטפלת מינית מוסמכת ובעלת ניסיון רב שנים, אני יכולה להעיד שמתן כלים מתאימים לשני בני הזוג, לא רק מסייעת להם להתמודד עם הקשיים במיניות, אלא אף תורמת ליחסים ביניהם ומעמיקה אותם. אשמח לשמוע מכם וללוות אתכם בתהליך המשמעותי והחשוב הזה. לתיאום פגישה צלצלו 054-4501925

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר