בטיפול המיני הזוגי והפרטני מתגלית לי שוב ושוב תופעה מעניינת: קיים פער גדול, בלתי נתפס כמעט, בין שפע המאמרים בטלויזיה, בעיתונות ובאינטרנט אודות סקס, לבין הקושי לדבר בפתיחות על סקס. מצד אחד, השתנו ברוב החברות העמדות בנוגע לסקס, כגון: הזכות של אשה להנות ממין, ההתחשבות בצורכי האשה במין, התפיסות של מי טו. (me too ) ועוד. מצד שני, אני מגלה כסקסולוגית לעיתים קרובות את המחסום של חלק מהנשים והגברים, לשוחח בפתיחות ובאותנטיות על המיניות שלהם כגון: מה מעורר כל אחד ואחת מהם, מה מרתיע במגע ועוד. גם בטיפול המיני עצמו מופיעים לעיתים עירפול, הסתרה ושימוש מרומז בשפה בנוגע לסקס. בהעדר השיח הגלוי מצטמצמות האינטימיות, והרבה פעמים הסקס לא מהנה.

כך למשל, מספר לי ערן (בן השלושים ושתיים), בטיפול מיני פרטני: “סיגל לא מדליקה אותי. אני לא סובל את ההזנחה שלה בבגדים, חוסר הטיפוח והעדר

ההלבשה התחתונה המפתה”. ערן התאונן שלמרות יתרונותיה של סיגל, כאישה עדינה ומבינה, הוא לא נמשך אליה. בטיפול התיחסנו לקושי שלו להיפתח בנוגע לדברים שמדליקים אותו או מכבים אותו: צורך להגן עליה, העדר מודל הורי בו שוחחו בפתיחות על מיניות, ודעות קדומות בנוגע לשיח על סקס. השינוי עליו סיפר היה משמעותי. סיגל חשפה בפניו את התפיסה, השגויה בעיני ערן, שאשה נאה לא צריכה להתאפר, ולשים לב להופעה החיצונית שלה. יחד עם זאת, יישמה במהירות את הרעיון לצאת מאזור הנוחות שלה, כדי לעורר את ערן. הפתיחות בשיח המיני איפשרה להפיח רוח חיים בסקס.

חוסר השיח המיני מוביל, לפעמים לבריחה מסקס שהופך לדהוי ומשעמם. בעיות בזיקפה, חוסר חשק ודיספונקציות מיניות נוספות נפתרות בטיפול מיני פרטני או זוגי על ידי הרחבת השיח המיני. לעיתים נוצרים, עקב השתיקה על סקס, ריחוק וחוסר אינטימיות. כך, למשל, מספרים נטלי ולירן, בטיפול מיני זוגי: “אני חושב שרק עכשיו, בטיפול, אני לומד להכיר את נטלי כאישה” . “גם אני” , אומרת נטלי, “תופסת שהשלינו את עצמנו שאנחנו מכירים, ולא צריכים כמעט לדבר על סקס. ככה גדלנו, אחותי ואני, הדיבור על סקס היה מחוץ לתחום בבית”, ובאופן טבעי נמשך העדר השיח המיני גם כמבוגרים. בטיפול המי י הזוגי קיבלו עידוד להביע בחופשיות את רצונותיהם וצרכיהם בסקס. השינוי היה ניכר: התשוקה וההנאה ממין טוב.

מה מעניק הטיפול המיני הפרטני והזוגי לתקשורת המינית?

· המודלינג שאני מעניקה בטיפול המיני, הפרטני והזוגי, הינו של פתיחות, אותנטיות, קבלה ואי שיפוטיות בנוגע לנטיות וההעדפות המיניות.

· במרחב הבטוח של הטיפול המיני נעשית עבודה של הסרת המחסומים בתקשורת המינית, עקב בושה, מבוכה, חוסר ידע ומסרים שליליים אודות מין בבית בו גדלו. האווירה הנינוחה, האמפתיה והמסרים על תקשורת מינית פתוחה ומאפשרת, מסירים בהדרגה את הכיסוי בשפה. נוצרים שיתוף במקום ריחוק ובידוד, אותנטיות במקום זיוף.

· נעשים תרגילים בתקשורת מינית, שמרחיבים את הרפרטואר של השיח המיני.

· בעזרת הטיפול המיני לומד כל אחד מה מהנה את בן ובת הזוג שלו.

· גוברות האינטימיות וההנאה מחיי מין טובים ומספקים.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר