אורגזמה היא תגובה פיזיולוגית טבעית המתרחשת במהלך פעילות מינית, הנחשבת לרוב לשיא ההנאה המינית. עם זאת, נשים רבות עשויות להיתקל באתגרים בהגעה לאורגזמה, מה שעלול להוביל לתסכול רב. מאמר זה יתמקד במושג אורגזמה ויבחן את הסיבות האפשרויות לכך שחלק מהנשים לא מצליחות לגמור. המטרה היא שנשים יצליחו לטפח הבנה עמוקה יותר של גופן ויסללו את הדרך להנאה מינית משופרת.

מהי אורגזמה?

אורגזמה היא שחרור עוצמתי של מתח מיני המתרחש במהלך עוררות מינית מוגברת. לרוב, היא כרוכה בהתכווצויות של שרירי האגן, המלווים בהנאה עזה ובתחושת שחרור. ניתן לחוות אורגזמה באמצעות גירוי דגדגן, חדירה לנרתיק או שילוב של שניהם. יש לציין כי מדובר בחוויה אינדיבידואלית וייחודית, המשתנה בעוצמה ובמשך מאדם לאדם.

קושי בהגעה לאורגזמה – סיבות מרכזיות

שואלת את עצמך “למה אני לא מצליחה לגמור”? תדעי שאת לא לבד. נשים רבות שותפות לתחושות אלו. אם את רוצה לדעת למה את לא מצליחה לגמור, הנה מספר סיבות מרכזיות:

  • חדירה – פעילויות מיניות אשר ממוקדות בחדירה בלבד, עשויות שלא לספק גירוי דגדגן מספק עבור חלק מהנשים. יש לומר כי הדגדגן, איבר רגיש מאוד, ממלא תפקיד מכריע בהנאה מינית ובאורגזמה. בקרב נשים רבות נדרש גירוי ישיר או עקיף של הדגדגן כדי להגיע לשיא. לכן, אם את לא גומרת מחדירה, יחסי מין בתנוחות שונות, שילוב גירוי ידני או אוראלי, או שימוש באביזרי מין שנועדו לעורר את הדגדגן, יוכלו לשפר את הסבירות לאורגזמה במהלך יחסי מין עם חדירה.
  • חוויות לאחר לידה – אם את לא מצליחה לגמור אחרי לידה, תדעי כי מדובר במצב טבעי לחלוטין. לאחר הלידה, נשים עשויות לחוות שינויים פיזיים ורגשיים שיכולים להשפיע על יכולתן להגיע לאורגזמה. תנודות הורמונליות, עייפות, אי נוחות גופנית, מתח ודרישות הטיפול ביילוד יכולים כולם לתרום לקשיים בהגעה לאורגזמה. מובן כי השינוי משמעותי, ודאי אם היית גומרת בצורה מסוימת וכעת את פתאום לא מצליחה לגמור. אך, חשוב להיות סבלניים ולקיים תקשורת פתוחה וכנה עם בן או בת הזוג. חיבור מחדש עם הגוף, חקר טכניקות מיניות חדשות וטיפול מיני עם איש מקצוע יכולים לעזור בשיפור חיי המין שלך.
  • מתח וחרדה – גורמים נפשיים ורגשיים ממלאים תפקיד משמעותי בהנאה המינית. הסחות דעת שונות עלולות להפריע ליכולת שלך להירגע ולהיות כל כולך באקט המיני, מה שמקשה להגיע לאורגזמה.
  • אי נוחות או כאב פיזיים – גורמים כגון יובש בנרתיק, חוסר איזון הורמונלי או מצבים רפואיים מסוימים יכולים לגרום לאי נוחות.
  • חוסר תקשורת וחיבור רגשי – היעדר תקשורת פתוחה וכנה עם בן הזוג חיונית עשויה להוביל לחוויה מינית שאינה מספקת. לכן, חשוב לבנות קשר רגשי ואינטימי, תוך שיחה כנה על הרצונות והתשוקות שלך.
  • טראומה – חוויות מיניות שליליות יכולות להשפיע על היכולת שלך לחוות הנאה ולהגיע לאורגזמה.

טיפול בהגעה לאורגזמה

אם את לא מצליחה לגמור לבד ושואלת את עצמך למה אני לא מצליחה לגמור – הנה מספר פתרונות שיוכלו לעזור לך:

  • חקירה עצמית ותקשורת – לא מספיק לשאול, למה אני לא גומרת או להגיד אשתי לא גומרת, אלא צריך לטפל בעניין כדי שתוכלו להנות מהפעילות המינית יחד עם בן או בת הזוג. חשוב לומר כי הבנת הגוף וההעדפות המיניות היא הדרך להגעה לאורגזמה. באמצעות חקירה עצמית, תוכלי להבין מהו סוג הגירוי המתאים לכן ומאילו גירויים את לא גומרת. יש לזכור כי תקשורת פתוחה וכנה עם בן או בת הזוג לגבי הרצונות והצרכים שלך היא קריטית. באמצעות התנסות וחקירת אפיקים חדשים יחד, ניתן לטפח קשר רגשי עמוק יותר וליצור חוויה מינית מספקת יותר לשני הצדדים.
  • אינטימיות מעבר לחדירה – אם את לא גומרת בסקס הכולל חדירה בלבד, כנראה שהגיע הזמן לשנות את הדרך. כדאי להשקיע במשחק מקדים ממושך, בו תחקרו יחד אזורים ארוגניים, עם מיקוד בגירוי הדגדגן. שילוב פעילויות חושניות כמו עיסוי, מין אוראלי או שימוש באביזרי מין המיועדים לגירוי דגדגן יכולים לשפר את ההנאה המינית ולהגביר את הסבירות להגיע לאורגזמה.
  • תמיכה מקצועית – אם האתגרים נמשכים, פנייה להדרכה מקצועית יכולה להפוך את חיי המין שלך למספקים ומהנים, הרבה יותר ממה שחשבת. המומחים יוכלו לספק הדרכה מותאמת אישית, להתייחס לחששות הקשורים לקשיי חדירה, חוויות לאחר לידה או גורמים אחרים המשפיעים על ההגעה לאורגזמה. באמצעות ידע, טכניקות הרפיה וסביבה תומכת, איש המקצוע יוכל לסייע לך להתגבר על מחסומים ולגלות מחדש את ההנאה של האורגזמה.

הרצלה צח היא מטפלת זוגית ומינית מוסמכת על ידי איט”ם (האגודה הישראלית לטיפול מיני). בנוסף, היא פסיכותרפיסטית המתמחה בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית (CBT). כמו כן, הרצלה צח מדריכה פרטנית וקבוצתית של מטפלים זוגיים ומיניים, סטודנטים ומתמחים. ניתן לקבוע טיפול יחיד או בזוג בקליניקה הפרטית שלה בקריית ביאליק ובמרכז תל אביב. צרו קשר עוד היום בטלפון 054-4501925 או בכתובת המייל herzela.zach@gmail.com . לפרטים נוספים לחצו כאן.

שתף את המאמר ברשתות החברתיות:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp

צור קשר